TinoS

Lid
14 januari 2022
18
4
9
58
Monnickendam
Land
Netherlands
Hallo iedereen,
En kennis van mijn heeft een Polo 1,2 12V 2002 en deze start niet meer, ik heb het onderhoud aan deze auto niet gedaan en als ik zeg dat ze er verkeerde motorolie ingooien en dat ze niet de lambdasondes moet vervangen maar de katalysator denken ze dat de garage het beter weet, inmiddels zijn ze er wel achter dat het geen goede garage is.
De ANWB is er bij geweest en die zei dat het de brandstofpomp in de tankt is ik heb de brandstofpomp er uitgehaald en die hele rubberen ring is verpulverd zal wel door die E10 benzine komen ik heb alles schoongemaakt en een nieuwe ring geplaatst maar hij start nog steeds niet hij draait wel rond, ik heb hem uitgelezen maar geen storingen.
als ik het contact aan zet en ik trap het gaspedaal in hoor ik tikje uit de motorruimte komen ik heb dit ook bij een ander Polo 1.2 12V gedaan maar daar hoer je het tikje niet.
Wie weet wat er met deze auto is
 
Volkawaagen  Polo 9N  1.4 16V 

_Maarten_

Bekend lid
22 augustus 2015
206
108
49
42
Willemstad NB
Land
Netherlands
Iets meer enters en leestekens gebruiken maakt het lezen makkelijker. ;)
Het tikje wat je hoort bij gaspedaal intrappen is waarschijnlijk je gasklepje die opent en sluit.

Die zal wellicht ook wel vies zijn.

Maakt de motor wel aanstalten om te starten?
Genoeg accuspanning?
Bougies vonken?
Krijgen je injectoren brandstof?
Hoor je pomp even zoemen bij sleutel op contact?
 
Volkswagen  T-Cross R-Line Limestone Grey 1.5TSI 150pk DSG7 2021 //Volkswagen Polo AW R-line Vibrant Violet  1.0TSI 110pk DSG7 2021 

TinoS

Lid
14 januari 2022
18
4
9
58
Monnickendam
Land
Netherlands
Iets meer enters en leestekens gebruiken maakt het lezen makkelijker. ;)
Het tikje wat je hoort bij gaspedaal intrappen is waarschijnlijk je gasklepje die opent en sluit.

Die zal wellicht ook wel vies zijn.

Maakt de motor wel aanstalten om te starten?
Genoeg accuspanning?
Bougies vonken?
Krijgen je injectoren brandstof?
Hoor je pomp even zoemen bij sleutel op contact?
Bedankt voor de oplossing van het tikje.
Je hoort de pomp vaak lopen, ik voel de relais ook tikken als ik mijn hand er op, zet er is genoeg spanning en de motor maakt wel aanstalten om te starten,
het brandstoffilter is al lange tijd niet vervangen en ik weet niet of de bougies nog goed zijn, ik heb niet naar de bougies gekeken eigenlijk omdat de gene van die auto de ANWB er heeft bij gehaald en die zei gelijk brandstofpomp, ik heb deze doorgemeten op de buitenste pinnen net zoals bij een Passat van het zelfde bouwjaar en je moet dan tussen de 1 en 3 komen maar het zit lager.
Ik zo ff naar de sloop een losse pomp halen misschien dat dat helpt
 
Volkawaagen  Polo 9N  1.4 16V 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,344
666
130
26
Land
Netherlands
Brandstoffilter is ook mijn ingeving. Laatst een Nissan 200SX S14 onder handen gehad met dezelfde klachten. Brandstoffilter zat verstopt. Deze is vervangen en de auto loopt weer als een monster!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion 1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD)  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 

_Maarten_

Bekend lid
22 augustus 2015
206
108
49
42
Willemstad NB
Land
Netherlands
Sluit ook even uit dat het niet de startonderbreker is
Was het bij de 9N/9N3 niet dat de auto dan wel even start maar meteen weer uitvalt?

@TS:
Brand er geen geel lampje van een auto met een sleutel? (Volgens mij 2e lampje van boven in het middencluster)
Deze hoort uit te gaan na op contact zetten, net als bv airbag, esp en tanklampje.

Brandstoffilter zit bij deze modellen onder bij het rechter achterwiel
 
Volkswagen  T-Cross R-Line Limestone Grey 1.5TSI 150pk DSG7 2021 //Volkswagen Polo AW R-line Vibrant Violet  1.0TSI 110pk DSG7 2021 

TinoS

Lid
14 januari 2022
18
4
9
58
Monnickendam
Land
Netherlands
Was het bij de 9N/9N3 niet dat de auto dan wel even start maar meteen weer uitvalt?

@TS:
Brand er geen geel lampje van een auto met een sleutel? (Volgens mij 2e lampje van boven in het middencluster)
Deze hoort uit te gaan na op contact zetten, net als bv airbag, esp en tanklampje.

Brandstoffilter zit bij deze modellen onder bij het rechter achterwiel
nee die gaat uit, ja ik weet waar hij zit ik vervang ze altijd om de twee jaar of 30.000 km, maar dat is bij deze auto niet gebeurd
 
Volkawaagen  Polo 9N  1.4 16V 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,344
666
130
26
Land
Netherlands
Probeer eens tijdens het starten om wat remmenreiniger in de motor te spuiten? Slaat ie dan wel meteen aan?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion 1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD)  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 

_Maarten_

Bekend lid
22 augustus 2015
206
108
49
42
Willemstad NB
Land
Netherlands
Yup, wel met mate
 
Volkswagen  T-Cross R-Line Limestone Grey 1.5TSI 150pk DSG7 2021 //Volkswagen Polo AW R-line Vibrant Violet  1.0TSI 110pk DSG7 2021 

JelleR

Actief lid
24 oktober 2022
91
54
34
Zwolle
Land
Netherlands
Brandstoffilter is ook mijn ingeving. Laatst een Nissan 200SX S14 onder handen gehad met dezelfde klachten. Brandstoffilter zat verstopt. Deze is vervangen en de auto loopt weer als een monster!
S14, leuke wagen! Standaard of met een dikke body-kit en motoraanpassingen? Stick Out Tongue
 
Volkswagen  WRC  330pk 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,344
666
130
26
Land
Netherlands
S14, leuke wagen! Standaard of met een dikke body-kit en motoraanpassingen? Stick Out Tongue
uiterlijk relatief standaard, wel andere wielen en een uitlaat waar mn CV-ketel jaloers op is (rvs vanaf de aanjager). Daar stopt het relatief standaard wel. Motor lijkt recentelijk gereviseerd (voor 250k issie behoorlijk schoon), een ELH naar een T40 turbo (Standaard T28 volgens mij), boostcontroller en een beetje veel last van "pistonslap" bij koude motor. Ik meen zelf eens gehoord te hebben dat als die dingen Stage 2 oid opgebouwd zijn, dat ze daar behoorlijk last van kunnen hebben. Daarmee is het vermoeden gezet dattie van binnen niet meer helemaal "Nissan" is. Binnenkort is het plan om het carter te verwijderen om ons vermoeden te bekrachtigen of weg te werpen
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion 1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD)  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 

JelleR

Actief lid
24 oktober 2022
91
54
34
Zwolle
Land
Netherlands
uiterlijk relatief standaard, wel andere wielen en een uitlaat waar mn CV-ketel jaloers op is (rvs vanaf de aanjager). Daar stopt het relatief standaard wel. Motor lijkt recentelijk gereviseerd (voor 250k issie behoorlijk schoon), een ELH naar een T40 turbo (Standaard T28 volgens mij), boostcontroller en een beetje veel last van "pistonslap" bij koude motor. Ik meen zelf eens gehoord te hebben dat als die dingen Stage 2 oid opgebouwd zijn, dat ze daar behoorlijk last van kunnen hebben. Daarmee is het vermoeden gezet dattie van binnen niet meer helemaal "Nissan" is. Binnenkort is het plan om het carter te verwijderen om ons vermoeden te bekrachtigen of weg te werpen
Serieus speelgoed dus. Klinkt allemaal erg leuk! En bij dat soort auto's spreek je niet echt over 'stage ...' toch? Gewoon gemodificeerd tot een hoger PK.
Vind dat hele stage gebeuren ook erg Europees.

Maar gaaf ding, moet je binnenkort maar eens een 'mijn anderen auto..' topic over maken, ben erg benieuwd hoe het er allemaal uitziet! ;)
Zelf heb ik gekeken naar een Toyota Chaser Tourer V, maar die waren al behoorlijk aan de prijs voor een import.
 
Volkswagen  WRC  330pk 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,344
666
130
26
Land
Netherlands
Serieus speelgoed dus. Klinkt allemaal erg leuk! En bij dat soort auto's spreek je niet echt over 'stage ...' toch? Gewoon gemodificeerd tot een hoger PK.
Vind dat hele stage gebeuren ook erg Europees.

Maar gaaf ding, moet je binnenkort maar eens een 'mijn anderen auto..' topic over maken, ben erg benieuwd hoe het er allemaal uitziet! ;)
Zelf heb ik gekeken naar een Toyota Chaser Tourer V, maar die waren al behoorlijk aan de prijs voor een import.
Tis niet mijn auto (gelukkig) maar die van een oud-collega/maat van mij. Mag t onderhoud en reparaties doen van die machine.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion 1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD)  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Haha
Waarderingen: JelleR