Piepende remmen Polo AW

Hallo allemaal!

Ik had mijn vraag uitstaan op de "verkeerde" plek dus vandaar dat ik hem hier nog een keer stel.

Ik heb een Polo van 2019 met trommelremmen achter. Kilometerstand van nog geen 20 duizend.
Het is voor mij heel lang geleden dat ik een auto had met trommelremmen achter. Nu merk ik dat ik aan de achterzijde regelmatig een piepend geluid hoor bij het remmen:eek:.
Ik merk dat ik mij daar behoorlijk aan begin te irriteren:weary:...

Mijn vraag is ben ik nu de enige die dit heeft ook of hebben jullie dit ook?
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95ps DSG 
Maakt niet uit of jij de enigste bent of niet, het hoort niet te piepen, dus hup, terug naar de VW dealer en laten fixen/nakijken.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: Tuono
Ja bizar he! Echt niet meer van deze tijd! Snap de meer (lees: minder) waarde ook niet. Laatste auto met trommelremmen van mij was een tweede generatie Polo uit 1987..... (was trouwens een kek wagentje :))
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95ps DSG 
De mijne is drie weken oud en heeft er ook last van.

Het begint nu nog niet te irriteren en het is geen prioriteit op het moment, maar als het na de jaarwisseling nog zo is, ga ik even langs de dealer.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 90PK 
  • Leuk
Waarderingen: Tuono
Ik heb het ook met mn GTI, maar alleen bij achteruit rijden.
Komt naar mijn idee wel van de achter remmen.

Vorige week bij dealer geweest en die gaven aan dat er een kilometergarantie opzit van 5000km of 10.000km(hij wist het ook niet precies)
Daar zit ik helaas al buiten.
 
Volkwagen  Polo AW GTI  2.0TSI 200PK 
  • Wow
Waarderingen: Tuono
Ik heb het ook met mn GTI, maar alleen bij achteruit rijden.
Komt naar mijn idee wel van de achter remmen.

Vorige week bij dealer geweest en die gaven aan dat er een kilometergarantie opzit van 5000km of 10.000km(hij wist het ook niet precies)
Daar zit ik helaas al buiten.
Dat is ook een raar verhaal van die dealer zeg! Lekkere klantenbinding (n)....

Ik heb echt het idee dat het piepen van mijn trommels komen. Vooral na regen. Verlang nu al naar de zomer :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95ps DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Maat van mij heeft een hagelnieuwe BWM M5 met keramische remset en ja die hoor je maar dat weet je van te voren.

Voor de rest vind ik dat het echt niet "normaal" is deze tijd dat een gewone huis tuin en keuken remmerij piepende geluiden maakt... of hebben jullie @Robster en @Bryan ook een keramische remset onder de GTI!?:cool:
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95ps DSG 
Maat van mij heeft een hagelnieuwe BWM M5 met keramische remset en ja die hoor je maar dat weet je van te voren.

Voor de rest vind ik dat het echt niet "normaal" is deze tijd dat een gewone huis tuin en keuken remmerij piepende geluiden maakt... of hebben jullie @Robster en @Bryan ook een keramische remset onder de GTI!?:cool:
ja denk het wel joh het is niet zo vervelend komt gelukkig ook niet altijd voor.
 
Volkswagen  Polo AW GTI,  2.0 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Tuono
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!