Parabolica velgen

Hallo Polo rijders,

Ik heb vandaag een Polo 6R uit 2009 opgehaald, vorige eigenaar heeft er allemaal GTI onderdelen op gezet.
(GTI stuur, stoelen, achterbumper, voorbumper/grill, rode stiksels, einddemper, vloermatten met rode rand, rode remklauwen etc)

Met orginele Detroit 17" velgen:
2010_volkswagen_gti_5_door_17_cd_gallery.jpg


Wat zou ik voor deze velgen kunnen vragen op marktplaats? Zijn 3 onbeschadigd en op 1 zit wel beetje schade, maar niet veel.

Heb m'n ogen laten vallen op de Parabolica velgen. Maar wil geen imitatie, ivm slechte kwaliteit.
Zijn deze van goede kwaliteit?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-o...281960-parabolica-velgen-17-inch-vw-polo.html

Staat bij TUV ondergaan en getest op:
Hardheidstest
Dikte controle
Zoutbadtest
Centreercontrole
Druktest
Balancering
Coating impact test

Betrouwbaar?
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
Mooi verhaal op marktplaats maar dat zijn geen originele VW velgen volgens mij. Dat schrijven ze overigens ook niet, ze schrijven alleen maar voor Volkswagen etc. Ik zou lekker doorsparen voor een origineel setje en deze laten liggen.

Die Detroit velgen zullen komende maanden vast niet misstaan onder de Polo ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackPoloBM
Helemaal eens met Maik, dit zijn geen originele Parabolica's maar daar is de prijs ook naar. Geen idee of je onder de auto merkt dat het imitatie is, persoonlijk denk ik van niet. Vanwege de kans op pekel aanslag zou ik dit soort (geborstelde) velgen in de wintermaanden niet onder mijn auto plaatsen. Welkom op dit forum en veel plezier van je Polo.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Zoals de advertentie zegt: "Vrijwel alle velgen die niet origineel af fabriek door de autofabrikant zijn geproduceerd zullen een naafgat hebben die groter is dan de naaf op de auto waar hij op gemonteerd wordt."

Zo te zien is het naafgat groter dan bij OEM velgen. Zitten ook blauwe centreerringen bij.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Helemaal eens met Maik, dit zijn geen originele Parabolica's maar daar is de prijs ook naar. Geen idee of je onder de auto merkt dat het imitatie is, persoonlijk denk ik van niet. Vanwege de kans op pekel aanslag zou ik dit soort (geborstelde) velgen in de wintermaanden niet onder mijn auto plaatsen. Welkom op dit forum en veel plezier van je Polo.
Dankje :)

Nadeel van imitatie, dat wanneer je over een put rijdt, kans hebt dat er een stuk van je velg afbreekt, zag ik op demo filmpje Youtube.
Maar omdat er stond TUV gecertificeerd, lijkt het wel goede kwaliteit imitatie.


ps. Moet nog keer goede foto's van m'n nieuwe auto maken, voor een voorstel topic.
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
Nadeel van imitatie, dat wanneer je over een put rijdt, kans hebt dat er een stuk van je velg afbreekt, zag ik op demo filmpje Youtube.

Ik denk dat het met de veiligheid wel mee zal vallen, heb eerder mijn twijfels over de kwaliteit van het product, pasvorm d.m.v. centreerringen? Trillen? etc.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik rijd zelf op imitatie wielen, met centreerring, en heb echt nergens last van. En dat je zomaar een stuk er uit rijd, dan moet je wel iets flink hard raken. En dan betwijfel ik of een oem velg zo’n klap wel zou overleven. Ik kan me wel voorstellen dat je ze misschien sneller krom rijd.
Maar goed, deze wielen zijn misschien wel een aardige kwaliteit, geleverd door een Audi dealer.

Succes met je keuze!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Zoals de advertentie zegt: "Vrijwel alle velgen die niet origineel af fabriek door de autofabrikant zijn geproduceerd zullen een naafgat hebben die groter is dan de naaf op de auto waar hij op gemonteerd wordt."

Zo te zien is het naafgat groter dan bij OEM velgen. Zitten ook blauwe centreerringen bij.

Staat toch duidelijk naafgat 57,1, of dat nou met of zonder centreer ringen is geen idee. Ze zijn wel TUV gecertiviceerd dus het zal geen rommel zijn. Ik heb zelf ook al meerdere malen velgen gehad met centreer ringen en nog nooit last gehad van trillingen, je moet natuurlijk wel de goede maat centreer ring gebruiken.
Ik zou deze velgen alleen gebruiken als zomerset, als je ze in de winter gebruikt met al dat zout op de weg dan worden ze heel snel lelijk.
 
Ik heb toevallig ook Parabolica velgen.
Ik rij er nu sinds november op rond.

Hier zien ze er nog prima uit en ze zijn nu voorzien van winterbanden.

Straks zomerbanden monteren en misschien nog 1 17inch setje halen voor de winter.
Elke keer banden wisselen is ook niet zo best voor je velg.

Dat velgen zo snel lelijk worden door pekel ect lijkt mijn overdreven.. als je namelijk een stoepje raakt en vervolgens nooit iets aan je velg doet gaat deze ook lelijk worden door vocht onder de lak ect.(ook in de zomer).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!