Paar vraagjes over RNS 315 en het inbouwen hiervan

Waarschijnlijk dat hier al ergens een thread staat hierover, met de zoekfunctie al hier gekeken en op het vw forum maar wordt er niet veel wijzer van.

Ik heb nu een RCD 310 in mijn polo maar geen Bluetooth module, nu zie ik after market spul voorbij komen waarop je dus muziek kunt streamen en kunt bellen, maaaaaaarrrr de radio schakeld dus niet automatisch over naar de telefoon. Daar ga ik mij dus binnen een week aan blauw ergeren.

Nu kom ik dus op het idee om een RNS315 in te gaan bouwen, die zit namelijk ook in mijn Touran en dat werkt tot op heden gewoon perfect.
De Vragen:
- Zit er in de RNS315 altijd Bluetooth in voorbereid? Dus zonder externe modules.
- Zit de gps antenne in de radio verwerkt of moet hier ook een extern kastje bij komen voor werking van de navigatie?
- Kan ik dan via het scherm van de RNS315 de telefoon koppelen of gaat dat zoals in mijn Touran via de MFA op het dashboard?
- Gaat de PDC van mijn auto daar ook gewoon op werken zoals op de RCD310?
- Ga ik voor de microfoon dan op zoek moeten naar een aparte microfoon of is dit al voorbereid in de verlichtingsunit in het dakhemeltje? Zo ja, hoe pak ik dat dan aan? (Is een aftermarket microfoon ook een oplossing eventueel?)
- Is er iemand op dit forum in Drenthe, Overijssel of Groningen die dit eerder heeft gedaan en mij op gang kan helpen hiermee?
- Ik ga er vanuit dat na inbouw de radio moet worden aangemeld op het BCM-module of CanBus-net.

Ook was ik van plan om een cruisecontrol set in te gaan bouwen met een oem schakelaar, eventueel de juiste BCM-module, mits die er niet al in zit en een kufatec bedradingsset. Hier kan ik ook wel wat hulp bij gebruiken ivm het opzoeken van de juiste code op mijn BCM-module en het eventueel inleren en aanmelden op het CanBus-net van mijn auto.

Nu we dan toch bezig zijn, zijn er nog verborgen functies die aangezet kan worden? Zoals bochtverlichting, coming home/leaving home, etc…?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v 86pk 
Nee, er zijn modellen van de 315 met en zonder BT. Kun je herkennen aan een MAC adres op de sticker.
Nee, GPS antenne is extern.
Als je geen GTI teller hebt met pixel display moet je vaak even puzzelen, soms is de touch adapter noodzakelijk.
PDC zal plug en play zijn.
Als je nu geen bluetooth hebt zul je ook de microfoon moeten bekabelen
Het mooiste is om de unit ook aan te melden op de gateway idd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rwmulder11
Oké, bedankt Joosspekloos. Komt er dus op neer dat ik meerdere onderdelen moet gaan sprokkelen om het tot een werkend geheel te gaan krijgen. De radio zelf is niet zo’n probleem. De gps antenne en een microfoon gaat al wat meer zoek werk opleveren, evenals de touch adapter. Ik ga er namelijk niet vanuit dat ik een pixel display heb van de gti. De auto zelf staat op kenteken als trend-line, terwijl er wel high-lIne elementen in zit, zoals een leren stuur en stoelverwarming.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v 86pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!