Overzetten interieur airbag foutcode 9447189

dov

Sponsor
2,575
1,414
171
Hallo,

Gister heb ik mijn GTI interieur vervangen voor eentje met leer en alcantara, echter zit ik met een airbag lampje die niet weg wilt na meerdere malen het te verwijderen met vcds. Komt meteen terug.

Zodra ik de oude passagiersstoel (stoel in kwestie) terug erin zet en een keer de code weg haal met vcds dan komt het ook niet meer terug. Ligt dus echt aan de nieuwe stoel. Alle stekkers zitten er goed in.


De desbetreffende foutcode is:

9447189 - Seat Occupied Sensor; Passenger's Side
B1027 15 [137] - Open or Short to Plus
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear

Nieuw interieur komt uit een 6R, ik heb zelf een 6C.

Heeft iemand dit eerder gehad en of weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

Ik heb tijdelijk de sensor uitgeschakeld via VCDS zodat er geen lampje meer brand in de teller.
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Behalve van 6r naar 6c en vice versa. Qua pasvorm is alles hetzelfde, alleen wil de electronica soms verschillen. Toen ik stoelverwarmingmatjes in mijn interieur ging inbouwen, had ik online gelezen dat de sensor voor de bezetting van de stoel van een 6r niet werkt met een 6c, dus ik ga er van uit dat de airbag hetzelfde verhaal is.

foutcode geeft ook aan dat het om de bezettingsensor gaat, maar krijg er een airbag foutcode van op de teller, dus wellicht is het verbonden
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!