Oranje lampje

Beste allen,

Al veel over gelezen, het beste oranje motormanagementlampje. Ook dat brandt bij de Polo van mijn zoon. Even de accupool losgemaakt en lampje brandde niet meer, maar, zoals verwacht kwam die weer terug. Waar kan ik het het best zoeken (EGR of andere sensoren?) En heeft iemand een goede link naar een uitleg reinigen EGR-klep of andere nuttige tips zonder een duur ritje naar de VW-dealer.
En heet iemand ervaring met de OBDII stekkers van Alie?
 
Volkswagen  Polo  1.4 16v 
  • Leuk
Waarderingen: Aydin54
Je zal de auto uit moeten lezen, anders blijft het gissen naar wat het is. Ali stekkers werken, maar daar is het mee gezegd. Als je echte VCDS kabels met bijbehorende software gebruikt, zal je veel meer en duidelijkere resultaten krijgen.
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Ik heb het al eens eerder gepost op het forum,ik heb het ook gehad telkens weer dat oranje lampje aan,toen heb ik de egr weg laten schrijven mij amt tunning,ik heb nergens geen last meer,daar komt nog eens bij dat als je de egr gaat vervangen en ook de koeler dat is een duur grapje,plus dat het binnen een jaar weer op nieuw begint.
 
Volkswagen  Polo 6 r  1.2 tsi 105 pk 
Was ik nog vergeten,als ze bij de garage de auto uitlezen dan gaat het lampje uit,en over twee of drie dagen gaat ie weer aan,de egr geeft heel veel foutcodes,daarom lekker digitaal weg laten schrijven.
 
Volkswagen  Polo 6 r  1.2 tsi 105 pk 
En misschien even vermelden wat voor Polo en met welke motor.....in je onderschrift staat 1.4 16V mar je hebt het over de Polo van je zoon...de glazen bol van AMT tun(n )ing gaat denk ik uit van een TDI, daarbij gaat vaak de EGR kapot namelijk.
En die dan maar klakkeloos wegschrijven lijkt mij ook geen verstandige aanpak. Symptoombestijding heet dat ook wel.
 
Laatst bewerkt:
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Sorry voor de late reactie.....
Het betreft een benzinemotortje. Binnenkort gaan we hem eens (laten) uitlezen. Het lampje gaat te pas en te onpas aan en weer uit. Hij rijdt verder goed en heeft geen storingen. Ik weet dat het bij de Peugeot 206 van mijn partner een storing in het uitlaatgassysteem is.
Ik denk bij de Polo zelf aan de bobine of iets met het gasklephuis. Ik zal die eens goed reinigen.
Dat heb ik bij een andere auto ook wel eens gedaan met remmenreiniger.
 
Volkswagen  Polo  1.4 16v 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!