Opvolger van de GTI in bestelling, Cupra Leon VZ Performance

JM89

Bekend lid
Spritmonitor.de
1,735
903
138
Na straks 3 jaar en een beetje met de GTI te hebben gereden en een slordige 220.000km is het tijd voor wat nieuws.
na meerdere merken en modellen te hebben bekeken is het de Cupra Leon VZ Performance geworden in het zwart.

Ik denk een goede en iets volwassenere opvolger van de GTI, al zal ik het compacte en directe en zeker de 2.0 wel gaan missen maar goed.

1674828976505.png
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Gefeliciteerd! Ook al is ie er wellicht nog niet :mrgreen: Lijkt mij een ontzettend mooie upgrade vanaf de GTI!
Mijn pa heeft een tijdje in een a3 etron gereden. Die redde tijdens een lange rit naar Duitsland (max 130 gereden) 3,6L/100km. Echt niet verkeerd!

Die 1.4 maakt een takkenlawaai, maar het geheel komt echt goed van zn plek!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Heb een Golf 7 GTE als leaseauto gehad, heerlijke auto, maar het verbruik lag eerder rond de 8L/100km, was alleen zuinig op een korte rit, zodra de accu leeg was was het een Golf 1.4 TSI met 300 kg overgewicht :mrgreen: bochtengedrag was niet zo goed, maar das ook weer te verklaren aan het gewicht. Daar leverde je op in maar kwam een echt snel accelereerde auto voor terug. Takkenlawaai herken ik absoluut niet :oops:
 
Heb een Golf 7 GTE als leaseauto gehad, heerlijke auto, maar het verbruik lag eerder rond de 8L/100km, was alleen zuinig op een korte rit, zodra de accu leeg was was het een Golf 1.4 TSI met 300 kg overgewicht :mrgreen: bochtengedrag was niet zo goed, maar das ook weer te verklaren aan het gewicht. Daar leverde je op in maar kwam een echt snel accelereerde auto voor terug. Takkenlawaai herken ik absoluut niet :oops:
Ja dat gewicht merkte je wel. Achterdempers moesten hard werken om dat gewicht te controleren over drempels.

Met takkenlawaai bedoel ik vooral als je het gas intrapt. Hoog in de toeren klonk ie echt alsof je m zn nek omdraaide.

Dit zijn allemaal mierenneuk puntjes overigens. Ik kan de aandrijflijn echt aan iedereen aanraden. Was een onwijs fijne auto. Ik denk dan ook dat je er erg blij mee wordt JM89

Edit: overigens als je m in de 'normale' stand zetten bleef de accu de hele rit schommelen en ging ie nooit echt leeg bij ons. Zorgde de auto altijd zelf voor de meest zuinige prestaties, zonder dat de accu leeg ging. Kon je prima zuinig lange afstanden afleggen
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Nette, strakke en moderne auto! Dit zinnetje zal wel heel erg gaan bevallen in de komende jaren denk ik: Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 1,4 l/100km (1 op 71,4)

Gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf!
haha nou dat verbruik heb ik hem niet voor! ik rij 200km per dag dus die accu is er zo doorheen haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
Ja dat gewicht merkte je wel. Achterdempers moesten hard werken om dat gewicht te controleren over drempels.

Met takkenlawaai bedoel ik vooral als je het gas intrapt. Hoog in de toeren klonk ie echt alsof je m zn nek omdraaide.

Dit zijn allemaal mierenneuk puntjes overigens. Ik kan de aandrijflijn echt aan iedereen aanraden. Was een onwijs fijne auto. Ik denk dan ook dat je er erg blij mee wordt JM89

Edit: overigens als je m in de 'normale' stand zetten bleef de accu de hele rit schommelen en ging ie nooit echt leeg bij ons. Zorgde de auto altijd zelf voor de meest zuinige prestaties, zonder dat de accu leeg ging. Kon je prima zuinig lange afstanden afleggen
Ik heb zelf een Golf 7 GTE gehad al voor de Polo GTI, dus ik ken hem en idd die herrie herken ik zo niet echt hoor. vond ik wel meevallen. tuurlijk hoor je wel iets.
had de GTE ook verlaagd dat kwam hem erg ten goede, en ik gok zomaar dat deze dezelfde behandeling krijgt en even 3/4cm naar beneden gaat

en of ik er blij mee word ik ken de aandrijf lijn dus dat komt goed, en ten opzichte van de 7 GTE van toen en wat nu in die Cupra ligt is er niets veranderd.
Meteen tijdens de proefrit kwam ik er al achter dat dezelfde min puntjes nog steeds aanwezig zijn in deze aandrijflijn, maar goed niet min genoeg om me er heel erg aan te storen, eerder geleerd er toen mee om te gaan waneer de motor wel en niet mee doet etc, waar die nog wel eens in de war raakt die computer. dus dezelfde aangleerde trucjes van toen werken nog steeds merkte ik
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!