Voorstellen Rick6R

Hallo Rick, welkom terug.

Gave upgrades tot nu toe! Ik ben heel erg benieuwd naar de verbruik van je auto om het te kunnen vergelijken met die van mij. Heb het gevoel dat de mijne te veel verbruikt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105pk 
@Yasinn09 Dankjewel. Met de 15" Highline velgen deed ik zo'n 1:19,8.
Nu met de 17" Cross velgen zit ik op 1:18,5. Rij wel zo'n 95% op de snelweg. Zijn zwaarder en breder, dus de auto moet harder werken om het zooitje rond de gooien.
Wat zijn jouw waardes?
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
Het ruitensproeiervloeistofreservoir kapje was een beetje lam.

Vanmiddag een mini-urinoir opgehaald bij de Skoda dealer. Komt van de nieuwe Scala af:
6V0955485 is het onderdeel nummer.

Nu een soort schaaltje, zodat er minder product verspild word.

48592221057_13572a3440_z.jpg


48592079336_4e7cb7c575_z.jpg
Grappig zeg! Wat er allemaal wel niet mogelijk is in 2019 !

Leuke upgrade, wat kosten het?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
  • Leuk
Waarderingen: Orrie en Ruiter91
@Yasinn09 Dankjewel. Met de 15" Highline velgen deed ik zo'n 1:19,8.
Nu met de 17" Cross velgen zit ik op 1:18,5. Rij wel zo'n 95% op de snelweg. Zijn zwaarder en breder, dus de auto moet harder werken om het zooitje rond de gooien.
Wat zijn jouw waardes?

Oh mijn verbruik valt dat nog wel mee denk ik. Ik rij met 18" velgen rond met veel snelweg en N-weg. Ik zit zo gemiddeld tussen de 1:17 en 1:18.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105pk 
Mijn verbruik zit op 1:20 / 1:21 met 17" velgen, dit is dan een mix van snelweg en n-wegen.
Maar dat komt waarschijnlijk omdat jullie een roetfilter hebben en ik niet.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Mijn verbruik zit op 1:20 / 1:21 met 17" velgen, dit is dan een mix van snelweg en n-wegen.
Maar dat komt waarschijnlijk omdat jullie een roetfilter hebben en ik niet.

Scheelt dat echt zo veel? Ik ga een deze dagen mijn EGR afdoppen. Heb het gevoel dat die niet zo goed werkt af en toe. Auto stottert soms op lage toeren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105pk 
Het grootste verbruik zit hem inderdaad in het regenereren, dit kun je merken als je auto een toerental aanhoudt van exact 1000 toeren.
En als je stilstaat bij een stoplicht ruik je op dat moment een verbrande lucht.
Bovendien als je het roetfilter weghaalt heeft je turbo ook bijna geen tegendruk meer, dat komt je verbruik ook ten goede.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Het grootste verbruik zit hem inderdaad in het regenereren, dit kun je merken als je auto een toerental aanhoudt van exact 1000 toeren.
En als je stilstaat bij een stoplicht ruik je op dat moment een verbrande lucht.
Bovendien als je het roetfilter weghaalt heeft je turbo ook bijna geen tegendruk meer, dat komt je verbruik ook ten goede.

Ja dat heb ik inderdaad al vaker gelezen, maar had niet verwacht dat het zoveel effect op het verbruik zou hebben. Wat is een redelijk prijs voor DPF off eigenlijk?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105pk 
Die van mij is van 2011. Dus dan heb je weinig te willen. Hoewel ik denk dat de volgende eigenaar toch een Pool of Roemeen word. Dus eigenlijk maakt het geen hol uit. Maar toch. Stel ze pakken je...
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!