Opnieuw aanmelden, crosspolo 6R

Goedemorgen, opnieuw het forum gevonden. Jaren geleden lid geweest met een polo 9n3. Mijn naam is Emiel en woon in Limburg (baarlo) Inmiddels een aantal auto's verder weer een polo aangeschaft, niet voor mijzelf maar voor mijn vriendin. Na een half jaar zoeken en niet duidelijk weten wat voor auto we als 2e auto wilde reed ik bij toeval langs een crosspolo. Eigenlijk viel deze gelijk in de smaak, de 1.4 motor (zelf wat ellende met TSI motoren gehad) en een eigenaar gehad. Proefrit gemaakt, de oude auto goed in kunnen ruilen en een deal gemaakt. Sinds afgelopen weekend op de stoep staan.

Inmiddels bij @dov een RCD330 besteld met camera, verder komen er nog parkeersensors in en wordt daarna de achterbumper opnieuw gespoten ivm wat krasjes. De polo is uit 2012 en heeft inmiddels net over de 100k gelopen. Met 6-7000km per jaar kan deze dus nog heel wat jaren mee.

Ben zelf hobby detailer dus de auto's moeten er hier altijd goed uitzien. Gelijk na het ophalen dus met de polijstmachine een rondje gemaakt, wat lichte krassen weg gewerkt en een paar zonnebrandcreme plekken weg gehaald. De achterbumper heeft een paar te diepe krassen, dit was bekend bij aankoop. Verder is de auto heel netjes. Geen deuken en krassen verder. Wat minimale steenslag, die heb ik inmiddels ook bijgewerkt waardoor deze niet meer opvalt. De velgen mogen voor het mooie opgeknapt worden. Ik heb de buitenste randen geschuurd maar dit kan netter, kijken wat we daarmee doen.

Paar opties waarvan er aan aantal doorslaggevend waren voor aankoop, heb het idee dat de crosspolo wat afwijkt van een gewone polo:
- Verhoogd onderstel (ben zelf gewend goed over drempels te kunnen rijden met een wat hogere auto)
- Geperforeerd lederen stuur
- Climate control
- Cruise control
- Elec ramen voor en achter
- Opbergvakjes onder voorstoelen
- Crosspolo stoelen, zitten toch een stukje beter dan de standaard polo stoelen


Paar foto's:
Van binnen en buiten schoongemaakt:

hu2r510.jpg


tPofK0m.jpg


Glans terug gebracht:

dxNHBMH.jpg


Samen met mijn daily:

1pVipMo.jpg


nczFfoV.jpg



Naast de polo nog een paar hobby vw's in mijn mancave staan, klein sneakpeak:

AwET0cB.jpg


Moet mijn online foto's nog eens organiseren, had alles op photobucket staan maar dat is helaas niet meer. Ben dus een hoop kwijt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Antera, Robin en dov
Ziet er goed uit, welkom terug! :)
Hoe lang ben je bezig geweest met het oppoetsen van de Polo? M'n schoonvader heeft ook een polijstmachine aangeschaft en is er nog mee aan het oefenen (op de trekkers hahaha), maar ik heb begrepen dat het nog best wel lastig is om alles egaal op te poetsen.
En ik ben ook wel benieuwd naar je mancave ja!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Ziet er goed uit, welkom terug! :)
Hoe lang ben je bezig geweest met het oppoetsen van de Polo? M'n schoonvader heeft ook een polijstmachine aangeschaft en is er nog mee aan het oefenen (op de trekkers hahaha), maar ik heb begrepen dat het nog best wel lastig is om alles egaal op te poetsen.
En ik ben ook wel benieuwd naar je mancave ja!

De polo zag er al niet slecht uit. Ik heb nu de volgende stappen doorlopen:
- Wassen
- Kleien:
- Polijsten
- Wassen
- Wax

Ben ik een 3/4 dag mee bezig geweest, het resultaat is nog steeds niet zoals ik het zou willen, heb nog wat last van swirls (ronde kringen die je ziet als de zon erop schijnt) maar dat is voor latere zorg. Ik heb overigens 4 polijstmachines, roterend en excentrisch, dan kun je wat sneller werken. Let wel op, afhankelijk van de machine die je gekocht heb kun je ook heel makkelijk schade aanbrengen aan je auto. Een fout is zo gemaakt.

Ik zal nog wat foto's zoeken van mijn garage/mancave.
 
ON-WIJS-GAAF! :hearteyes: Dan heb ik het over de Kever en de T2! HEEEEEEEEEEERLIJK!

ohja! leuk Polo ghehe
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
De polo zag er al niet slecht uit. Ik heb nu de volgende stappen doorlopen:
- Wassen
- Kleien:
- Polijsten
- Wassen
- Wax

Ben ik een 3/4 dag mee bezig geweest, het resultaat is nog steeds niet zoals ik het zou willen, heb nog wat last van swirls (ronde kringen die je ziet als de zon erop schijnt) maar dat is voor latere zorg. Ik heb overigens 4 polijstmachines, roterend en excentrisch, dan kun je wat sneller werken. Let wel op, afhankelijk van de machine die je gekocht heb kun je ook heel makkelijk schade aanbrengen aan je auto. Een fout is zo gemaakt.

Ik zal nog wat foto's zoeken van mijn garage/mancave.
Wauw oke, zo te zien kan ik het beter een keer ergens laten doen haha! Bedankt voor de info.
En wat een geweldig werk heb je geleverd met het opknappen van je T2, daar mag je echt trots op zijn! Denk dat menig VW liefhebber jaloers op je is, inclusief ikzelf Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Dank voor alle complimenten!

Om terug te gaan naar de polo, inmiddels de radio geplaatst, heb er nog een achteruitrijcamera bij besteld, daar moet ik me nog even in verdiepen hoe die aan te sluiten.

Voor de PDC moet de achterbumper er toch vanaf, doe ik het dan in een keer. Afgelopen weekend mijn pink gebroken dus het is een beetje behelpen met een hand momenteel :weary:

Fototje, staat mooi zo, ziet er keurig OEM uit:
Skno31M.jpg
 
Mooi, ons wagenpark komt behoorlijk overeen.
mijn Transporter alleen een paar jaartjes jonger (T5) en de Kever net een paar jaar ouder (62).
Welkom terug!(y)
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Dank!

Vraagje, zijn hier leden met een crosspolo en parkeersensoren? Ik zoek namelijk de inbouwmaten, aangezien ze volgens mij op een andere plaats zitten dan bij een standaard polo (ivm andere bumper) .

Iemand die me kan helpen?
 
Ik heb een Crosspolo zonder parkeersensoren. Ik heb nog het zwarte kunststofdeel van de bumper liggen, zal eens kijken of er markeringen in staan of iets dergelijks....
 
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
Ze zitten gemonteerd in het gespoten gedeelte, dat zie ik op foto's. Ik denk dat er markeringen aanwezig zijn in de bumper. Maar als de bumper eraf ligt wil ik ook gaan boren, ik wil voorkomen dat er geen markeringen instaan en ik dan nog dingen op moet gaan zoeken.

Overigens mag iemand met een gewone polo ook opmeten, de tussenafstand zal hetzelfde zijn, de hoogte kan ik zelf wel bepalen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!