Onderhoudsbeurt 60.000km

Beste mensen,

Vandaag is mijn Polo 1.2 TSI voor een onderhoudsbeurt naar de garage gegaan. Hij heeft bijna 58.000 gereden en in het serviceboekje stond dat in ieder geval de remvloeistof vervangen moest worden.
Dit is ook gedaan, alleen werd er ook verteld dat de bougies om de 60k vervangen dienen te worden. Luchtfilter en interieurfilter vervangen (nu al nodig?) en ook nog olie vervangen.
Verder nog wat kleine dingetjes, maar ik vraag me af wat je normaal voor zo'n grote beurt kwijt bent? Verschillende sites geven rond de €200,- aan en daar had ik ook rekening mee gehouden.
Garage kwam echter met een slordige €600,- op de klippen waar ik eigenlijk nog best wel van schrok. Is dit een normale prijs voor een onderhoudsbeurt als deze? Arbeidskosten zit op de €280,- dus er is nog best wat aan onderdelen bijgekomen.

Graag jullie mening hierover :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
25 euro voor een liter olie?:shock: Geloof nooit dat het zoveel is. Als je dat wel betaald heb dan wordt je opgelicht.

Hieronder een sommatie van de werkzaamheden en prijzen:

- Arbeidsloon €240,-
- 3,6 liter longlife olie (€20,- per liter)
- Reiniger voor brandstofsysteem €20,-
- Lucht en interieurfilter €45,-
- Bougies 4x €65,-
- Nog wat kleine dingetjes zoals een oliefilter enzo

Dusja, aangezien deze prijzen exclusief BTW zijn zit de olie inderdaad wel aan de 25 euro bijna. Heb ik laatst ook betaald aan de pomp...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Hieronder een sommatie van de werkzaamheden en prijzen:

- Arbeidsloon €240,-
- 3,6 liter longlife olie (€20,- per liter)
- Reiniger voor brandstofsysteem €20,-
- Lucht en interieurfilter €45,-
- Bougies 4x €65,-
- Nog wat kleine dingetjes zoals een oliefilter enzo

Dusja, aangezien deze prijzen exclusief BTW zijn zit de olie inderdaad wel aan de 25 euro bijna. Heb ik laatst ook betaald aan de pomp...

Dit is dan voor het eerst dat ik hoor dat er zoveel voor een liter olie betaald is. Vindt het een hoop geld voor een 60000 km beurt.
 
Ik heb bij mijn volkswagendealer opgevraagd wat het zou moeten kosten en mij is verteld € 561,60 incl.

Hierin zit inbegrepen:
- interieurluchtfilter vervangen (doen ze iedere 30k);
- bougies vervangen;
- longlife service (60.000km).
 
Prijzen zijn wel aan de dure kant altijd bij een grote beurt maar het is wel altijd meer werk!

Long life olie hakt er altijd hard in! Daar letten mensen vaak niet op ik had ook een liter olie bij de pomp gehad was 25/30euro dus dan kom je al gauw op 100 euro uit!

En er kunnen natuurlijk wat dingen zijn voor onderhoud zoals remblokken of iets dergelijks!

Het is een smak geld maar dat is het altijd!
 
Hmm heb zelf een 1.4 polo 6r 2009
nu 72.000 km op de teller staan
Heb bij mijn 70.000 km de (60.000 km) beurt gekregen

Was zelf bij de Dealer € 295,94 kwijt. (met apk)
Wat is er gebeurd.
Geen bougies en arbeidsloon staat er ook niet bij op.
3,2 L olie @ € 21,00 bruto.

of ligt dat aan het tsi model dat het daarom zoveel kost.
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Hmm heb zelf een 1.4 polo 6r 2009
nu 72.000 km op de teller staan
Heb bij mijn 70.000 km de (60.000 km) beurt gekregen

Was zelf bij de Dealer € 295,94 kwijt. (met apk)
Wat is er gebeurd.
Geen bougies en arbeidsloon staat er ook niet bij op.
3,2 L olie @ € 21,00 bruto.

of ligt dat aan het tsi model dat het daarom zoveel kost.
Dat is nog een 'oude' motor. Gaat niet zulk duur spul in als een tsi motor
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Mijn 6R bluemotion bij 60.000 beurt was €613,-

Grote beurt was in de €400,- incl. olie, filter, brandstoffilter en interieurfilter.
Daarnaast moest de remvloeistof vervangen worden, nieuwe ruitewisserbladen rondom, én de APK.
 
Ter indicatie: 5 Liter Castrol Edge Professional LongLife 5W-30 (wat er bij jullie in gaat volgens mij?) kost in Duitsland nog geen 30 euro (totaal!). Heb ook ergens een set originele filters (olie, brandstof, interieur) met 5 Liter van diezelfde olie gezien voor 160 euro.
 
Remvloeistof en brandstof filter bij een benzine auto zijn grote nonsens. Normaal gesproken word een benzine filter pas vervangen bij storingen aan het brandstof systeem.
En remvloeistof? Ik vind peroonlijk dat daar altijd wat overdreven over gedaan wordt. Je gaat toch niet racen oid op een circuit?
Geld klopperij.
Een x vervangen moet natuurlijk maar de dealers zijn er naar mijn mening veelste vroeg mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Remvloeistof trekt vocht aan waardoor er luchtbellen in komen, corrosie van de remleidingen en kookpunt van remvloeistof verlaagd waardoor remkracht minderd. Om de 2 a 3 jaar vervangen is dan ook aan te raden.

Dito met brandstofilter, er zit altijd wel vuil in de tank. Als je jaren met een vervuilde brandstoffilter rond rijden kunnen je leidingen toeslippen of eventueel zelf de brandstofpomp.

Bij benzine voertuig idd minder 'noodzakkelijk' maar om de 3j eebs vervangen kan nooit kwaad.
 
Remvloeistof trekt vocht aan waardoor er luchtbellen in komen, corrosie van de remleidingen en kookpunt van remvloeistof verlaagd waardoor remkracht minderd. Om de 2 a 3 jaar vervangen is dan ook aan te raden.

Dito met brandstofilter, er zit altijd wel vuil in de tank. Als je jaren met een vervuilde brandstoffilter rond rijden kunnen je leidingen toeslippen of eventueel zelf de brandstofpomp.

Bij benzine voertuig idd minder 'noodzakkelijk' maar om de 3j eebs vervangen kan nooit kwaad.

Als een brandstof filter vervuild is laat hij geen brandstof door, dus leidingen die dichtslippen lijkt mij sterk.
En wat remvloeistof betreft, na 3jaar gaat heus niet jou'n remcilindertje stuk van een beetje vocht laat staan dat je er iets van merkt.
Ik heb auto's mee gemaakt waarvan de remvloeistof zwart was en de remmen nog steeds goed functioneren

Er rijden vrachtauto's rond met hydraulisch voorbekrachte remmen, waarvan de remvloeistof er al 500.000 km op zit en nog steeds goed werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!