Onderhoud VW Polo AW

Ik heb een VW Polo Aw BJ 2018 aangeschaft met 60km op de teller. De auto heb ik direct gekocht van een leasemaatschappij en is altijd dealer onderhouden (tevens volledige aankoopkeuring plaatsgevonden). Vlak voor mijn aankoop heeft men de auto een ''long-life'' beurt gegeven en is onderhoud verricht aan de condensor van de airco. Ik heb zelf vervolgens iedere 10km de motorolie laten verversen. Mijn auto is april 2022 apk gekeurd. Geen enkel probleem geconstateerd. De polo geeft nu aan dat een inspectiecontrole moet plaatsvinden. Weet iemand wat ik hier precies van moet verwachten.? De auto naar de dealer rijden of een andere garage en laten nakijken vind ik zonde van het geld. Welk onderhoud kan ik realistischerwijs verwachten. Alle tips zijn welkom.
 
VW  Polo AW bj 2018  1.0 tsi 90pk 
Bij de apk hebben ze ook geïnspecteerd toch ? Gewoon lekker rijden en niet onnodig geld gaan betalen.
Bij nieuwe auto's is de apk interval 2 jaar, in twee jaar kan er veel gebeuren en er kan altijd een ontwerpfout in een model zitten die dan boven komt drijven.

Stel je rijdt een ton per jaar weg, dan gaan banden en remmen hard, wat normaal bij een jaarlijkse apk wordt opgemerkt, maar ga jij twee jaar niet naar de garage, heb je straks ijzer op ijzer met remmen.
 
Dank voor eerdere opmerkingen. Als reactie op voorgaande opmerkingen: de auto heeft nu 85.000km op de teller. Ik rijd gemiddeld 700km per maand. Tijdens mijn APK (april 2022) heeft een grondige inspectie plaatsgevonden. Monteur heeft niks gevonden en gaf aan dat banden/remblokken/remschijven etc nog wel even zullen mee gaan. Dus ik twijfel nog steeds om 180E neer te liggen voor een inspectie die zeer waars. geen nieuwe punten gaat opleveren. De auto heeft verder idd geen fabrieksgarantie meer.
 
VW  Polo AW bj 2018  1.0 tsi 90pk 
hoe te resetten staat in je onderhouds boekje.
En anders staat het onderhouds boekje hier ergens op het forum.
Is al eens naar gevraagd voor de AW.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!