Onderdelen zoeken: Welke olieafscheider / Carterventilatie?

Kan iemand mij op weg helpen met uitzoeken welke olieafscheider/carterventilatie ik nodig heb voor mijn auto?
Even wat info: Ik heb onlangs eendiagnose laten stellen voor een foutmelding die soms terugkomt. Hier kwam uit dat de olieafscheider (carterventilatie is hetzelfde volgens de omschrijvingen op diverse onderdelenwebsites?) slecht of niet werkt.
Nu lees ik wisselende verhalen over schoonmaken, dus leek het mij makkelijker hem te vervangen. Zeker gezien de kosten.

Bij Winparts zocht ik naar dit onderdeel en een paar dagen later was het pakketje binnen met dit onderdeel:

olieafscheider.jpg

Er staat bij dat het origineel partnummer is: 036 103 464 G. Bij de toepasbaarheid staat ook mijn motor: 1.4 16V 1390ccm, 101PK, AUB, BBZ. Op de sticker bij mijn reservewiel staat ook BBZ dus tot zover lijkt het te kloppen.

Vanmiddag wilde ik eens kijken hoe ik er het makkelijkst bij zou komen om te vervangen en toen viel mij op dat deze er totaal anders uitziet als wat er nu gemonteerd is. Tevens heeft de huidige ook een stekker aan de zijkant en dat heeft bovenstaande niet.

Als ik bij andere onderdelen voor de Polo kijk dan kom ik deze tegen:

olieafscheider.jpg

Er staat bij dat het origineel partnummer is: 036 103 464 AH. Echter staat er bij dat hij niet toepasbaar is op mijn auto. Maar dit is wel hoe het onderdeel op mijn auto er uitziet.
Ik heb geprobeerd een foto te maken en dit is het beste resultaat:

29775

Lang verhaal, maar mijn vraag is of iemand mij verder op weg kan helpen om er achter te komen welk onderdeel ik nu exact nodig heb. Gebruiken jullie misschien een website of webshop waar je zeker weet dat de info klopt, of zie ik iets over het hoofd? Alle tips zijn welkom!

Ja, ik kan hem ook gewoon naar de garage brengen maar ik vind het leuk om dingen zelf te doen zoals in andere topics misschien wel te lezen is :)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!