Oliewissel 6r 1.2 tdi bm

Goedendag polorijders!
Vandaag is mijn olie gewisseld, echter las ik net dat er 507.00 in moet. Kan het kwaad dat er een andere olie in is gegaan? Hij is namelijk op kenteken besteld en laten vervangen. Foto zit erbij van wat erin is gegaan. MPM 5w40
Kan iemand mij uitleg geven?
Vr gr jordy!
ec83463056e63c4c6b9cf5a4685620b4.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Liever niet, maar vind t wel teleurstellend.. dacht alles goed te laten doen maar valt weer tegen denk ik, denk vraag het maar even hier dat het misschien toch mogelijk was

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Nog even contact gehad met de monteur. Die zegt dat het goed moet zijn omdat het via kenteken is bestekd via MPM. Nu vind ik op autoweek dat vw de 507.00 dekt op onder andere 505 00 en 505 01, houd dat in dat het 507 00 een algemene code is voor bijvoorbeels 505 00 of 505 01?
Ikzelf heb er weinig verstand van en hoop dus via de techneuten hier wel wijzer te worden. Niet dat ik weer alles laat verversen terwijl het misschien niet nodig is, daarom eerst alles uitsluiten! Bijgevoegd een screenshot van autoweek. Dankjewel iig voor de snelle reactie's!!
ff9e434f5a817b0a06dfee4e7a1703d1.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Dat er toch zoveel verschil in kan zitten dan.. zal de roetfilter niet leuk vinden als het erin blijft..?
Nu maar proberen gelijk te krijgen bij monteur..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Ik had me er personelijk niet zo heel druk om gemaakt..

Ipv 30.000 km gewoon olie wissel na 15.000 gedaan.

Ik ben zat 1.2 tdi tegen gekomen die bij de universeel 5w40 als olie hebben gehad.
Heb er zelf nog nooit echt problemen mee gezien.

Echter moet er niet voor niks 5w30 in.
Maar als er op de 3 ton 1x 5w40 in gaat zal ik mijn niet zo druk maken erom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thopolo en JR95
Ik zal er nog wat leukers aan toevoegen. Ik heb vandaag m'n Polo'tje opgehaald van z'n 180dkm beurt bij 'mijn' VW dealer, Pouw in Hardenberg, en die hebben er 0W30 in gedaan.

4.3 liter van dit spul:
https://olietekoop.nl/product/motor...-ultra-professional-av-l-0w-30-voorheen-5w30/

Met de uitleg dat een reinigende werking heeft en daardoor ondanks de dunnere olie, de motor minder olie verbruikt. Tot zover goede ervaringen van hun zijde.

a1a60f50-99f0-4554-aa2b-70f59b09eedf.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: JR95
Ik zal er nog wat leukers aan toevoegen. Ik heb vandaag m'n Polo'tje opgehaald van z'n 180dkm beurt bij 'mijn' VW dealer, Pouw in Hardenberg, en die hebben er 0W30 in gedaan.

4.3 liter van dit spul:
https://olietekoop.nl/product/motor...-ultra-professional-av-l-0w-30-voorheen-5w30/

Met de uitleg dat een reinigende werking heeft en daardoor ondanks de dunnere olie, de motor minder olie verbruikt. Tot zover goede ervaringen van hun zijde.

a1a60f50-99f0-4554-aa2b-70f59b09eedf.jpg
4,3 liter? Gaat er in een diesel meer olie dan in een tsi motor?
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!