Olielekkage polo 6r 1.2tdi

Ik rij nu een tijdje met deze olie lekkage maar het is echt minimaal. Na 2x schoon te hebben gespoten blijft het toch lekken ergens. De auto is altijd dealer onderhouden en rijd als een trein. Ik ben nu al 7000km verder sinds het ontdekken van dit probleem en nog geen olie te hoeven bijvullen...
Kan dit toch de kleppendekselpakking zijn? Of een oude lekkage? Ik blijf het apart vinden, ik wil morgen even checken
 
Bij mij was het de pakking op de turbo. Olie kroop wat naar boven waardoor het de klepdekselpakking leek. De rest viel op de loei hete turbo dus daar was verder niks van te zien.. dat verbrand direct
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2tdi 75pk 
Bij mij was het de pakking op de turbo. Olie kroop wat naar boven waardoor het de klepdekselpakking leek. De rest viel op de loei hete turbo dus daar was verder niks van te zien.. dat verbrand direct

Ik ga daar morgen even naar kijken.
Het lijkt ook of het de klepdekselpakking is, alleen heb ik begrepen dat het zeldenvoorkomt. De auto is altijd stipt op tijd bij de dealer onderhouden. Maar goed, wat de dealer kan of doet dat kan/doen wij ook.
 
Ja kan soms snel gaan. De turbo/egr/kat komen eraan heb ik begrepen toen ik de auto wou chippen 9000km geleden. Maar door minder kms weg gedaan. Denk dat de polo gti wel weer in de trek komt
 
Nee aan een autodealer geen particulier.

Maar de garage waar ik was geweest voor het chippen die gaf dat aan. Maar ik heb daarna 9000km probleemloos gereden, ben zelf naar parijs geweest paar dagen... niets gemerkt, de auto was juist soepeler geworden
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!