Artikel Onderhoud: Oliefilters

Johan

Beheerder
4,635
2
1,035
193
Filter.png
Oliefilterafbeelding afkomstig van website motor-doctor.nl

Oliefilter van OEM-kwaliteit voor de VW Polo

De oliefilter is een onmisbaar onderdeel in elke verbrandingsmotor.
Hij houdt de motorolie vrij van vuilafzettingen en verbrandingsresidu,
die de werking van de motor zouden kunnen benadelen. Behalve smering,
die de bewegende delen van motor tegen frictie beschermt, heeft
motorolie nog andere functies zoals koeling en bescherming tegen
roest. Alleen zuivere motorolie kan deze taken adequaat uitvoeren.
Dankzij goede filtering gaat de olie die bij elke verversingsbeurt aan
de motor wordt toegevoegd, langer mee. Zo blijft de automotor in
optimale conditie.

Voor een goede functie van de motor moet behalve de olie ook de
oliefilter met een bepaalde regelmaat worden ververst. Deze raakt
immers na verloop van tijd verzadigd hetgeen een deugdelijke functie
belemmert. In een benzinemotor is het component om de 15.000
kilometer aan vervanging toe. Het vervangingsinterval in een auto met
een dieselmotor bedraagt 30.000 kilometer. In de praktijk vindt de
verversing van de olie en de vervanging van de filter tegelijkertijd
plaats.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bomo42
@BlackDiesel heb tot nu toe echt heel vaak bij autodoc besteld en nog geen moment een negatieve ervaring gehad
Meer dan een week lang wachten op je spullen is voor mij al negatief, en de vele tienduizenden klachten die je online kan vinden over autodoc en hun geweldige retour beleid zijn ook niet bepaald positief. En die rare misleidende advertenties van BESTEL NU BINNEN 3 MINUTEN ANDERS IS JE KORTING VERDWENEN irriteren mij mateloos. Laat mij gewoon rustig mijn spullen bestellen. Maar ieder zijn ding!
 
Polo  6c  Verkocht 
Ja goed ik ben het met je eens dat je alleen moet bestellen bij autodoc als je ook écht weet wat je nodig hebt. Meestal zijn mijn bestellingen binnen 3 dagen binnen.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Staan de meeste moderne benzine motoren ook niet gewoon op een longlife schema (30.000km)?
Bij Volkswagen sowieso wel ja, bij mij op het werk is het voornamelijk 15.000 en 20.000, echter is deze tekst aangeleverd door onze sponsor en zal ik er verder niet aan zitten :)

Ik bestel zelf ook wel spullen via Autodoc, zo had ik laatst 25% korting, scheelde mij op 4 injectoren voor mijn Golf 1 (die als ze die bij de lokale grossier [al konden leveren] mij niet kon leveren voor een bedrag wat maar in de buurt kwam van die van autodoc) mij toch een minder afrekenen á €94,- daar had de grossier nooit aan kunnen tippen..

De paar dagen verzendtijd neem ik voor lief, bij echte haast kun je nog altijd bij de grossies terecht :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!