Olie verversen Polo 6R BM

Beste,

Ik wil de olie gaan verversen van mijn 1.2 BM.

Nu even een vraag over de olie,
is dit de juiste?

https://www.deolieconcurrent.nl/pro...MIgL_X9cj_1QIVE-EbCh1RdAhMEAQYBSABEgIq6fD_BwE

Zelfde als de VW garage erin gooit lijkt mij?

Of kan ik net zo goed voor MPM olie gaan?

Tevens kan ik nergens een howto vinden, Misschien slim om fotos te maken en up te loaden?

Groet,
Stefan

Zolang je je aan de zelfde eigenschappen houd kan je er gewoon 5w30 inpleuren. Als je je kenteken invoert krijg je zat te zien op die sites die olie verkopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.2 Tdi 
Ik zie dat je een 1.2 TDI rijdt. Gebruik alleen 5W-30 olie met een VW 507.00 certificering!
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
En geen mpm maar gewoon kwaliteit olie zoals gastrol of duckhams
Mpm geen kwaliteit ?
Graag jouw bevindingen....

Wordt bij zeer veel autogarages gebruikt. Zelfs de bosch car services.

Castrol is inderdaad goed.

En duckhams in een standaard straat auto is naar mijn mening wat overdreven.

Mpm, eurol, kroon. Niks mis mee. Zolang er aan de specificaties wordt gehouden.
En niet alleen kijken naar 5w30.. ook bijv: 502.00 A3 B4

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 9N3  BNM 1.4 Tdi 
Ik kap 5W40 505.01 castrol in de WRC. Is de dikste olie met de hoogste shear waarde. Speciaal ontwikkeld voor PD motoren zonder DPF. Ik zou deze ook altijd in gechipte diesels doen zonder DPF (DPF delete). Als je een DPF hebt, moet je een low sap olie hebben en zit je helaas vast aan de 5W30 507.00.

Men vat:
nqqpfq.jpg


Dus als die 1.2 tdi geen dpf heeft, kan daar gewoon 5W40 505.01 op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!