Olie inspectie

Mijn vw polo heeft nu iets meer dan 30.000 km gereden en heeft een olie inspectie nodig.

Wat voor oliefilter raden jullie het best aan voor mijn vw polo gti uit 2019? Ik heb zelf voor het eerst een vw polo gti en niet al te veel ervaring ermee..

ik heb al 5w30 motorolie van shell longlife, aan te raden?

bedankt alvast!
 
Volkswagen  Polo 6r/6c 2016 r line  1.2tsi 90 pk 16v 
Als je aanspraak wil blijven houden op fabrieksgarantie, zal je de servicebeurt door een erkende garage moeten laten uitvoeren.
Was het niet zo dat je het volgens VW voorschriften moest doen? Goedgekeurde olie met juiste spec, juiste intervallen voor onderhoud/inspecties, juiste onderdelen vervangen (oliefilter, brandstoffilter, luchtfilter, bougies, etc).
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik ken de VW voorschriften niet, maar ik zou in ieder geval de sevicebeurt ook in het onderhoudsboekje laten registreren met stempel van de garage. Als ik een auto uit 2019 zou kopen en de verkoper kan niet aantonen dat de servicebeurten volgens voorschriften zijn uitgevoerd, is dat voor mij een reden om de auto te laten staan.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik ken de VW voorschriften niet, maar ik zou in ieder geval de sevicebeurt ook in het onderhoudsboekje laten registreren met stempel van de garage. Als ik een auto uit 2019 zou kopen en de verkoper kan niet aantonen dat de servicebeurten volgens voorschriften zijn uitgevoerd, is dat voor mij een reden om de auto te laten staan.
Polo AW en andere moderne auto's hebben geen papieren onderhouds boekje meer.
Word digitaal op een site bijgehouden.
Erwin.volkswagen ofzo staat op een uitdraai.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Polo AW en andere moderne auto's hebben geen papieren onderhouds boekje meer.
Word digitaal op een site bijgehouden.
Erwin.volkswagen ofzo staat op een uitdraai.

Heb je ineens weer losse A4tjes in je dashboardkastje slingeren ;)
Ingeval van pech moet je namelijk wel iets van een service bewijs hebben.
 
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
Ik zou zoizo de eerste beurten (3jaar ivm eventuele coulance) zeker bij de dealer laten doen.
Ga het maar eens aantonen dat de auto volgens VW normen een beurt heeft gehad bij jou zelf of een universele garage.

@Rednier
Toen ik bij skoda werkte, en ze net overgingen naar digitaal moest je online een onderhouds dossier aanmaken
Hier kreeg je dan een a4tje van wat in een soort service mapje moest
 
Wat ik begrepen heb van de garage mogen ze het eigenlijk niet printen.
Service bewijs bij pech?
Kunnen ze dan toch online opzoeken.

Als je VW pechhulp nodig hebt buiten de dealer om (gesloten) kunnen zij niet bij de online gegevens (wet op de privacy) en moet je telefonisch onderhoudsgegevens kunnen doorgeven.
Was in ieder geval eind vorig jaar het geval is misschien inmiddels een oplossing voor.
 
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
Bij 20.000km ging ik een 1e servicebeurt laten doen bij de vw dealer.
Bij 30.000km ging een lampje branden voor een inspectiebeurt, navraag bij vw dealer leerde dat het enkel een inspectie was dus het controleren van de olie, remmen, lampen, etc.... dit kost geloof ik 150 euro.
Ik heb ze bedankt en deze controlebeurt overgeslagen... wat een geldklopperij.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!