Olie en koelvloeistof lekkage

Beste leden,

Mijn polo 6r bm uit 2010 lekt olie of beter gezegd verbrand het, ergens zit een piep klein gaatje dat olie lekt op mijn uitlaat pijp (rechtstreeks onder de motor), als de pijp warm is dan krijg je dus een brand geur.
Koelvloeistof is denk maar een slangetje omdat ik een plasje op de grond zie ook rechtstreeks onder de koelvloeistof houder.

Elke 1500km moet ik wel koelvloeistof bijvullen, of ik zie dat het op minimum staat of ik krijg een melding op mijn dashboard.

Olie pas 1 liter bijvullen na 3000+km, dan krijg ik een gele olie lampje op dash. Hierdoor denk ik dus dat het een kleine lek is aangezien na 3000km pas moet bijvullen.

Verder ben ik maar een arme student, kent iemand een garage regio Utrecht waar ik dit goedkoop kan laten maken?

Met vriendelijke groeten
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Vaak willen de oliefilterhuizen lekken.
Er breekt dan een plastic gedeelte af precies waar de koelvloeistof langs stroomt en er wil dan ook wel eens een drupje olie mee naar buiten komen.
 
Volkswagen  Polo  1.2tdi 
  • Leuk
Waarderingen: Jaym
Vaak willen de oliefilterhuizen lekken.
Er breekt dan een plastic gedeelte af precies waar de koelvloeistof langs stroomt en er wil dan ook wel eens een drupje olie mee naar buiten komen.
Bedankt hiervoor dit heb ik nodig, ik laat een maat van mij die een beetje verstand van heeft ernaar kijken, enig idee waar ik een oliefilterhuis en pakking voor kan kopen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Bedankt hiervoor dit heb ik nodig, ik laat een maat van mij die een beetje verstand van heeft ernaar kijken, enig idee waar ik een oliefilterhuis en pakking voor kan kopen?
De pakking zit standaard bij een nieuw oliefilterhuis(rubberen ring).
Ik raad je aan deze gewoon bij de dealer te bestellen.
Vergeet niet gelijk je olie te verversen omdat je met het vervangen koelvloeistof in je carter kan lopen. Filter zit standaard nieuw in het huis. Maar het is wel "ff" een werkje.
Succes ermee!
 
Volkswagen  Polo  1.2tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!