Olie 1.4 gti

Goedenavond,

Ik heb sinds een maand een polo 1.4 gti bouwjaar 2011.
Nu wil ik de olie verversen en was benieuwd naar jullie tips mbt merk en type olie.
Ik wil nog weleens gas geven dus komt de olietemperatuur geregeld richting de 120graden.

Gr. Nick
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI 180pk 
Mijn 1.2 TSI draait vanaf zn eerste Longlife onderhoudsbeurt op Shell Helix Ultra Professional AV-L 5W-30 conform de VW 504 000 / 507 000 norm. Denk dat ik tussen de beurt door 0,5l olie hoef hij te vullen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Als je olie koopt die voldoet aan de viscositeit van de olie (te vinden in je boekje dat je bij de auto hebt) en voldoet aan de VW504.00/507.00, zit je in principe altijd goed. Koop overigens wel een goed merk, daar heb je alleen maar baat bij.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!