OBDEleven, carista en ander feature geweld

Wat voor instellingen zijn er eigenlijk mogelijk met mijn Polo AW, met parkeersensoren, licht en zicht en executive pakket? Ik heb geen inklappende zijspiegels. Is het mogelijk de spiegels naar beneden te richten wanneer ik de auto in zn achteruit zet? Volkswagen Voicecontrol te activeren? Ik gebruik CarNet via een zgn. mifi doosje van Huawei met een data simkaart die ik uit mijn iPad heb gehaald.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Het was me opgevallen dat Voice Control niet werkte. Maar eigenlijk heb ik aan SIRI genoeg denk ik. Brengt het meer voordelen? Wat als mijn auto voor de nodige kleine/grote beurt moet? Checkt men dat bij de VW garage? Zelfde geldt natuurlijk voor alle aanpassingen. Let wel, ik lease de auto.
Lane assist lijkt me handig. Maar begrijp dat ze dan always on zijn. Dat lijkt me niet erg makkelijk.

Als ik bij OBDEleven kijk dan zie ik in de apps eigenlijk weinig wat echt handig is op deze 3 maar na.

- Comfort Turn Signal op 5
- Windows close after locking, Ze gaan al open/dicht bij langdurig drukken op keyfob
- Refuel Quantity in dashboard
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
ik heb ook interesse om een aantal dingen te laten veranderen
ik weet dat het mogelijk is om gas response op sport te zetten
doe jij dat ook ? staat namelijk niet op de website
en als je auto ge update wordt ben je dan alles weer kwijt ?

Ik heb mijn gaspedaal respons ook aangepast, maar merk zoals in mijn andere topics geen noemenswaardig verschil. Wel aangepast via Carista app en niet vcds, maar lijkt me dat allebij dezelfde code word aangepast. Tenzij de carista app gewoon ruk is.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik lease mijn auto ook, een nieuwe auto. Ik gebruik gewoon de Carista bluetooth dongle op de OBD2 poort. En dan via de app kun je wat instellingen aanpassen. Je kunt lang niet alle instellingen die ze beloven aanpassen, tenminste ik niet. Heb daar een support vraag over gestuurd naar ze, moet een debug leveren wat maar liefst 45 minuten zou kunnen duren. Zodat ze konden uitzoeken waarom sommige feautures niet werkten. Dat zag ik nog niet zo zitten.

Wat ik wel aan de praat heb gekregen:

- DRL ook op achterlichten.
- Bij coming/leaving home ook de mistlampen mee laten branden.
- Claxoneren bij openen/vergrendelen (klinkt erg luid, word niet gewaardeerd door de buren in de vroege ochtend). Heb het weer uit gezet.

- Gaspedaal respons aanpassing, merk ik niks van.
- Stuurbekrachtiging aanpassing, merk ik niks van.

- Ik wilde ook via het menu DRL aan/uit kunnen zetten. Kan alleen geen menu vinden op mijn boordcomputer met instellingen?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
@Kelvin B. heb je in de Comfortline de knop om de rijmodus aan te passen? Mogelijk dat daarom de gasrespons en stuurbekrachtiging niet werken?

Mogelijk dat dat verklaart waarom ik in mijn Highline wel verschil merk..

Nee heb ik niet. Maar als het alleen zou werken als je deze optie wel hebt, zie ik de meerwaarde er niet van om dit via een app aan te passen, terwijl je in de cockpit gewoon knoppen hiervoor hebt. De app is er voor bedoelt opties vrij te schakelen die standaard vergrendeld zijn.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik heb mijn gaspedaal respons ook aangepast, maar merk zoals in mijn andere topics geen noemenswaardig verschil. Wel aangepast via Carista app en niet vcds, maar lijkt me dat allebij dezelfde code word aangepast. Tenzij de carista app gewoon ruk is.

als ik de auto op sport modus zet dan reageert het gas meteen en op de gewone modus lijkt het of het een seconde duurt ofzo
ik heb de auto laten chippen en nu is het al beter maar sport rijdt wel lekkerder alleen zuipt wel veel meer benzine en maakt ook meer toeren als je het gas goed intrapt
het liefst het ik alleen het gas respons op sport en de rest zoals het is
en Needle sweep werkt dat ook op digitale cockpit ?
 
als ik de auto op sport modus zet dan reageert het gas meteen en op de gewone modus lijkt het of het een seconde duurt ofzo
ik heb de auto laten chippen en nu is het al beter maar sport rijdt wel lekkerder alleen zuipt wel veel meer benzine en maakt ook meer toeren als je het gas goed intrapt
het liefst het ik alleen het gas respons op sport en de rest zoals het is
en Needle sweep werkt dat ook op digitale cockpit ?

Heb je het dan over sportmodus gewoon via driving mode knopje of via vcds/carista? Ik heb namelijk geen knop voor rijprofielen, wel in Carista de gasrepsons op 'Direct' maar nog steeds 1 seconde vertraging. Maar ik wil eigenlijk niet in herhaling vallen want dit heb ik al in meerdere topics vermeld
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
sport modus via driving mode knopje bedoel ik
misschien dat je het daarom niet werkt omdat jij die optie niet via driving mode hebt ?
maar sport modus via driving mode merk je heel goed en rijdt echt beter

Mee eens! Ooit gehad tijdens een proefrit. Had deze optie ook wel gewild.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!