Noodloop na cruisecontrol

Beste Pololiefhebbers,

Sinds een week kamp ik met dit probleem en vrouwtje lief wordt met de dag bozer...

Week geleden heeft mn maat mijn Polo gechipt waardoor die nu tussen de 140/150 pk zit. 2 dagen erna sprong de auto opeens in noodloop, auto herstart en ik had weer volle vermogen. De dag erna gebeurde weer hetzelfde maar dit keer met het management lampje erbij. Gelijk aan de vagcom en dit is wat eruit kwam:

17964 P1556 Laaddruk regeling negatieve afwijking.

Foutcode verwijderd en die is niet terug gekomen. Maaaaaar.....
De auto springt nog steeds in noodloop. Dat doet die als de auto even op de cruise heeft gezeten. Zonder cruise heb ik volle vermogen en kan ik plankgas.

Mij werd vertelt dat het aan de lmm kon liggen. Heeft een van jullie enig idee wat het kan zijn? Alvast bedankt!

Gr Pasa
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
Je maat heeft de auto gechipt.. klinkt al als een eerste fout.
Werkt je maat bij een tuningsbedrijf/dealer?
Hoe is de auto gechipt?

Laaddrukregeling is heel logisch, immers, met chippen word de laaddruk (turbodruk) verhoogd. Er bestaat een kans dat de sensor kapot gegaan is door de druktoename, maar het kan ook zijn dat de ECU een interne begrenzing heeft en de huidige laaddruk als een potentieel gevaar ziet.

Zelf soortgelijk iets gehad met een Lupo 3L. noodloop bij 130 constant rijden. bleek de turboaansturing defect te zijn. na reparatie nooit weer voorgekomen.
Je kan zelf even kijken of de N75 klep kapot is (die begint dan te tikken).

Verder blijf ik je advieseren terug te gaan naar je maat en hem te laten kijken naar zijn chiptuning.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Je maat heeft de auto gechipt.. klinkt al als een eerste fout.
Werkt je maat bij een tuningsbedrijf/dealer?
Hoe is de auto gechipt?

Laaddrukregeling is heel logisch, immers, met chippen word de laaddruk (turbodruk) verhoogd. Er bestaat een kans dat de sensor kapot gegaan is door de druktoename, maar het kan ook zijn dat de ECU een interne begrenzing heeft en de huidige laaddruk als een potentieel gevaar ziet.

Zelf soortgelijk iets gehad met een Lupo 3L. noodloop bij 130 constant rijden. bleek de turboaansturing defect te zijn. na reparatie nooit weer voorgekomen.
Je kan zelf even kijken of de N75 klep kapot is (die begint dan te tikken).

Verder blijf ik je advieseren terug te gaan naar je maat en hem te laten kijken naar zijn chiptuning.

Bedankt voor je reactie!
Maat die het erbij doet om zo te zeggen. Niet op maat maar meer kant en klare software. Software wordt uitgelezen en aan de hand daarvan nieuwe software geflasht. Hij zelf denkt dat het de lmm is.

Ik begin maar met de n75, en anders even een andere lmm proberen. Vandaag volledig getest het gebeurt alleen bij het rijden op cruisecontrol.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
@Pasa030 Waar haalt je maat de software vandaan?
Zoals @TCL al zegt, misschien eens een weekje met de originele software proberen? als het opgelost is, je maat vragen om zn chip even na te kijken ;)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Excuses voor de afwezigheid..

Zonder de chip doet alles het gewoon. De chip is nagekeken en op een andere auto getest daar ging alles perfect. Dus ik vermoed een lekke slang. Ik zat eraan te denken om alle turbo slangen te vervangen voor siliconen, iemand hier ervaring mee? Of eventueel een adresje...
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
Geen ervaring mee. Maar inderdaad, vacuum is een b*tch. Zelfs mn dieseltje doet vervelend zonder vacuum.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Pasa030
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!