Nieuwe Polo Aw 1.5 tsi HI.B.R. Aut Opgehaald!
Nieuwe Polo Aw 1.5 tsi HI.B.R. Aut Opgehaald!

Showroom Nieuwe Polo Aw 1.5 tsi HI.B.R. Aut Opgehaald!

Eindelijk na lange wachten de 1.5 opgehaald
Merk
Volkswagen polo aw
Model
AW
Uitvoering
Highline business R-line DSG
Kleur
Limestone Grey
Bouwjaar
2020
Heerlijk! Mijn voorloopauto is de 1.0 90pk, tevens als mijn referentie, dus die extra 60 paardjes is heel wat fun. Al vraag ik me wel af of ik op deze dsg ook LC heb. Groetjes

Kun je wel laten programmeren in de software door o.a. Vagtechniek. Zie laatste 'bullit' hieronder:

DSG tuning stage2
Dit type tuning is het meest gekozen als u klachten heeft over schakelgedrag van de auto en is geschikt voor alle types DSG. Wij hebben lange ervaring in het ontwikkelen van verbeterde software voor uw specifieke DSG versie. Deze software-aanpassing bestaat uit:

  • Verhogen koppelbegrenzing en koppelingsdruk
  • Optimaliseren schakeltoerentallen
  • Aanpassen maximaal schakeltoerental
  • Optimaliseren schakelsnelheid
  • Kickdown aanpassen
  • Manueel schakelen via flippers geen kickdown
  • Optioneel: activeren launch control, ook DSG7 met een droge koppeling!

€ 295,- incl btw in combinatie met chiptuning

€ 475,- incl btw losstaand
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: RudeRuud
Hoe zit het met de slijtage dan ik bedoel het zit er niet voor niks niet op, en de bak is wat minder sterk ook... zal er allemaal aan liggen hoe vaak je het gebruikt ook natuurlijk
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Hoe zit het met de slijtage dan ik bedoel het zit er niet voor niks niet op, en de bak is wat minder sterk ook... zal er allemaal aan liggen hoe vaak je het gebruikt ook natuurlijk

Launch Control (LC) vindt geen enkele type automaat 'leuk'. Er komen gigantische klappen op zo'n bak terecht. Dus of het nu standaard á fabriek is geleverd of achteraf is geprogrammeerd; het is nooit goed om te gebruiken. 'Leuk' is in dit geval iets heel anders ;)
In de regel geldt 'hoe sterker de bak, des te "minder slecht" het is. Maar heel vaak gaan sterkere bakken weer gepaard met meer vermogen en koppel, dus uiteindelijk komt het allemaal een beetje op hetzelfde neer.

Het feit dat het op de GTI standaard zit, zou ook te maken kunnen hebben dat het simpelweg een GTI uitvoering (lees; sportiever) is. Met andere woorden: ik vraag me dus af of LC standaard op bijvoorbeeld iedere 2.0 T(F)SI zit i.c.m. een DSG-6-bak. Bij mijn weten in ieder geval niet.
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C  1.4 TSI 
Ja, denk sowieso dat het niet verstandig is er vaak gebruik van te maken. Heb het met de GTI 1 x gedaan, maar met het extra vermogen dankzij het chippen, gaat die dan stuiterend van start. En verder voelt het ook gewoon niet goed, vond ik. Echt een gevoel van: dit moet ik niet (te vaak/meer) doen . Ik heb het dus bij die ene keer gelaten. Ik geniet meer van de tussensprintjes
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Snowdude en RudeRuud
Launch Control (LC) vindt geen enkele type automaat 'leuk'. Er komen gigantische klappen op zo'n bak terecht. Dus of het nu standaard á fabriek is geleverd of achteraf is geprogrammeerd; het is nooit goed om te gebruiken. 'Leuk' is in dit geval iets heel anders ;)
In de regel geldt 'hoe sterker de bak, des te "minder slecht" het is. Maar heel vaak gaan sterkere bakken weer gepaard met meer vermogen en koppel, dus uiteindelijk komt het allemaal een beetje op hetzelfde neer.

Het feit dat het op de GTI standaard zit, zou ook te maken kunnen hebben dat het simpelweg een GTI uitvoering (lees; sportiever) is. Met andere woorden: ik vraag me dus af of LC standaard op bijvoorbeeld iedere 2.0 T(F)SI zit i.c.m. een DSG-6-bak. Bij mijn weten in ieder geval niet.
2.0 tdi dsg6 heeft ook launch control
 
Volkswagen  X  X 
  • Leuk
Waarderingen: W. Coolen
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!