Nieuwe banden achter / voor en 2 verschillende merken op een as

Goedemiddag,

Afgelopen september mijn eerste (2e hands) Polo GTI gekocht, erg blij mee. Ik kocht deze op de volgende banden combinatie; voor 2x de Bridgestone af fabriek, achter 1x Bridgestone af fabriek + 1x Michelin Pilot Sport 4 (denk klapband bij de vorige eigenaar).

nu zeggen ze bij de VW garage dat mijn voorbanden aan vervanging toe zijn. Ik denk aan Michelin PS4, Vredestein Ultrac Satin of Contintal premiumcontact 6. Nu zeggen ze altijd de nieuwe banden achter, maar dan heb ik op mijn aangedreven as 2 verschillende banden (merken dan, maten zijn hetzelfde).

hoe denken jullie hierover? Zou ik eigenlijk 4 nieuwe moeten kopen? Wat wel zonde is omdat de 2 banden nog genoeg profiel hebben? Of is dit geen probleem? Alvast bedankt.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 TSI 200pk 
Ik zou aan de voorzijde de twee nieuwe banden monteren.
Ik deel de mening niet dat de beste banden altijd achter moeten zitten. Mijn visie is dat de beste banden op de aangedreven as moeten zitten. In ons geval is dit de vooras. Dit omdat hier de banden de meeste krachten moeten overbrengen. Denk aan aandrijfkrachten en stuurkrachten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!