Nieuwe auto, BlueGT, hallo!

Hallo polo liefhebbers,

Nadat ik 3 jaar lang in een lease polo heb gereden die ook al heel compleet was (bouwjaar 2014, highline met 95pk, 17 inch velgen, schuif/kanteldak, groot navischerm etc.), werd het na het switchen van baan tijd om een eigen auto aan te schaffen. Aangezien ik mijn polo met veel plezier heb gereden 85.000 km lang en moeite had om hem in te leveren, wilde ik opnieuw een polo maar nu met wat meer pit.




Sinds een maand in het bezit van een Polo 6R BlueGT uit 2015 met 150pk. Ik heb ruime tijd gezocht aangezien ik enkele harde eisen had en er weinig aanbod was maar uiteindelijk toch een gevonden die aan al mijn eisen voldeed.

De auto heeft inmiddels 54.000 op de teller en heeft o.a. de volgende opties;
- Schuif/kanteldak (eenmaal gewend kan ik niet meer zonder)
- DSG
- Led/Xenon verlichting met licht & zichtpakket
- Climatronic
- Elektrisch inklapbare en verwarmbare spiegels
- Adaptive cruisecontrol
- Navi met groot touchscreen
- Parkeersensoren voor & achter met camera
- Winterpakket

De auto bevalt me prima en rijdt heerlijk. Als je lekker rustig naar het werk kachelt is die zeer zuinig en als je zin hebt om hem op de staart te trappen krijg je een glimlach op je gezicht. Daarnaast ziet de auto er sportief uit maar niet TE.

Enkele zaken die ik wellicht nog wil aanpakken op termijn:
- Een andere uitlaat of demper eruit halen. Tips of mensen die dit ook onderhanden hebben genomen, please let me know!
- Wellicht OBD tuning bij JDengineering naar 190 pk maar ik twijfel nog of dit geen grote impact gaat hebben op de levensduur van de auto/motor of andere essentiële onderdelen. Zijn tevens de remmen hier wel voor gebouwd?
- Remklauwen rood laten spuiten.

Hier alvast twee foto's, ik wil nog betere maken.
7272644e-e84b-4f7f-96f7-ab7c809739d7.jpg
fd67a74c-e3ac-4dbb-a8e3-eae715d56f52.jpg



En nog een foto van mijn ''oude'' polo
IMG_0007.jpg
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Welkom! Toffe auto!

Als je eenmaal gewend bent aan de luxe is het lastig loslaten ;) fijn dat je een soortgelijke auto hebt kunnen vinden qua luxe en comfort.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Mooie GT man!

Ik zat zelf ook aan een andere uitlaat te denken maar toen ik na enkele verhalen mijn middendemper heb verwijderd vind ik het geluid mooi/hard genoeg zo.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
Dank allemaal!

Welkom, ziet er top uit! Mooie opties ook.

Je hebt trouwens een 6C Blue GT, niet 6R en je lease was ook 6C :)

Ik was al aan het twijfelen toen ik het opschreef. Komt omdat als ik het kenteken invoer op ovi.rdw er bij type 6R vermeld staat.

Mooie GT man!

Ik zat zelf ook aan een andere uitlaat te denken maar toen ik na enkele verhalen mijn middendemper heb verwijderd vind ik het geluid mooi/hard genoeg zo.

Heb je dit zelf onderhanden genomen? Is er ook een groot verschil waarneembaar als je in de auto zit? Niet te hard als je bv op de snelweg rijdt?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Dank allemaal!



Ik was al aan het twijfelen toen ik het opschreef. Komt omdat als ik het kenteken invoer op ovi.rdw er bij type 6R vermeld staat.



Heb je dit zelf onderhanden genomen? Is er ook een groot verschil waarneembaar als je in de auto zit? Niet te hard als je bv op de snelweg rijdt?

Nee heb het niet zelf gedaan.

Op de snelweg en rustig aan rijden binnendoor is het prima te doen, als je hoger in touren gaat of boven de 130 komt ga je hem wel harder horen.
Maargoed, aanwezigheid van geluid blijft een persoonlijke mening natuurlijk.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
Welkom, mooie gt:)
Dat zal echt overheerlijk rijden een dsg bak en adaptieve cruise control:hearteyes:
Ga je zeker veel plezier van krijgen.
Klopt, rijdt echt heerlijk vooral op provinciale wegen of buiten spits op de snelweg. Tijdens spits is adaptieve cruise control iets minder handig aangezien er steeds auto’s tussen kruipen met die afstand.

Vandaag in parkeergarage van werk nog ff snel een foto gemaakt.

Vraag in algemeen tav mogelijk chiptuning: Twijfel erg tussen VAGtechniek en JDenginering. Qua prijs en vermogen liggen ze niet ver uit elkaar maar ik vraag me af welk van de twee de meeste positieve gebruikerservaring heeft.
 

Bijlagen

  • 35BB80EA-AAB9-4637-A4A1-A37234B9EECB.jpeg
    35BB80EA-AAB9-4637-A4A1-A37234B9EECB.jpeg
    542.4 KB · Weergaven: 33
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!