Nederlandse- of import auto

Wellicht een handige tip.
Als je een Import auto koopt in Nederland, check dan wat de BPM kosten waren. Zijn deze erg laag bv. 250 euro voor een redelijk nieuwe auto, dan kun je er vanuit gaan dat er iets niet klopt.

Zelf een auto importeren kan ik zeker aanraden! Heb ik ook gedaan en heeft mij een hoop geld gescheeld!
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Doe mij maar een Nederlandse auto!

De eerste reden is toch wel dat er vaak, echt heel vaak, gesjoemeld wordt met km-standen. Nu zeg ik niet dat dat niet in Nederland niet gebeurd.
In tegendeel. Sta er niet van te kijken dat het voor iedere beurt of APK de km-stand terug gedraaid wordt bij een handige Harry of wazige Willy op de hoek van een industrieterrein.

En het zijn vaak schadebakken. Dit is te zien aan de lage BPM wat er op een auto betaald is.

En dan een paar jaar later, als je de auto weer wilt inruilen, zul je altijd minder krijgen dan voor een Nederlandse auto. Je hebt wellicht bespaard op de aanschaf, maar de inruil zal toch wel vaak een nare nasmaak geven.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Vwfgh
Wil er nog zeker 5 jaar mee rijden dus wie dan leeft wie dan......................
Ben super blij en tevreden met de Polo tot nu toe........... Geweldige rijders
auto tot nu toe..............................................................................................
Maar ja, hij kan theoretisch gezien wel doormidden vallen binnenkort gezien
de spookverhalen die de ronde doen.............................................................
 
Heb zelf 6 jaar lang een 1.2 tdi bluemotion gereden (gekocht met 58.000 km) gekocht bij Martens in Hollandscheveld.
Bedrijf staat hoog aangeschreven als Vw en Audi specialist en ik kreeg er ook 6 maand Bovag garantie bij.
Motor ruitenwisser ging kapot en er werd gelijk een nieuwe besteld en zonder kosten gemaakt.
Nooit afkeur gehad bij apk en er is een keer een sensor en egr klep vervangen.
Werkelijk verder nooit iets mee gehad en met erg veel plezier mee gereden en ingeruild met 185.000 km.
Er zijn dus echt uitzonderingen.
De slechte import auto’s komen vaak van handelaars die hun eigen zakken willen vullen.
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Net zoals mijn schoonpa @HoMi , heb ik een geimporteerde polo. Zelf geimporteerd en vooraf gecheckt met hulp van anderen om de benodigde KM stand + onderhoudshistorie te bevestigen. Waarmee ik haast met zekerheid kan zeggen dat er niet gesjoemeld is met de auto. (Oorsponkelijk van een fabrieksmedewerker uit wolfsburg btw :innocent:)
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Zeker weten doe je het nooit , ongeacht of het een originele nl auto is of import.

Hoe de auto er bij staat “van binnen en buiten” zegt vaak wel genoeg. Als een auto goed onderhouden is zie je het wel.
In nl heb je ook louche garages die auto’s verkopen waarmee gerommeld is. Of schade hebben gehad.

Er rijd hier in nl nu een 2 jaar oude polo rond die helemaal Total loss was .. en nu weer gerepareerd. En de gene die er in rijd zal het waarschijnlijk niet eens weten.
Het was een originele Nederlander.
Hoe ik dat weet ? Heb hem zelf kapot gereden en een half jaar later te koop zien staan. En het is nergens te achterhalen dat hij schade had . Althans ik kan het niet vinden.

Een kat in de zak kopen ... dat ligt vaak ook aan jezelf ... niet verder kijken dat je neus lang is. Omdat je zo graag die auto wilt.

En schade’s boven de 300€ zijn ze verplicht te melden in Duitsland dacht ik. Dus die schades kun je altijd achterhalen als je zelf een auto haalt.

Pak me er niet op , ik kan het ook helemaal mis hebben.
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi en Robin
@Vwfgh

Je bent wel goed bezig met vrienden maken.

Wat is nou een schade auto?
Ik heb laatst een paar parkeer deukjes weg gehaald, en volgens mijn heeft de vorige eigenaar de voorbumper opnieuw laten spuiten.. dus ik heb ook een schade auto.
Gelukkig is de mijne een nederlandse dus is die gelukkig het dubbele waard...

Maar als er nou een auto geimporteerd word met schade? En dit wordt netjes gerepareerd?

Ik werk zelf bij een Volvo dealer, wij importeren een groot deel van ons gebruikt wagenpark.
Dit komt bij een dealer uit Duitsland vandaan, ik kan jou vertellen dat dit echt mooie en eerlijke autos zijn.

Ik zou gewoon stoppen met overal zo negatief op te reageren en accepteren dan er mensen zijn met een geïmporteerde auto, die wel goed is en waar hun heel blij mee zijn.

Fijne kersemus :)
 
Maar als je een leek bent in het herkennen of een geïmporteerde auto uit Duitsland schade heeft gehad of de kilometerstand is teruggedraaid verdien je het ook wel omdat je echt geen onderzoek hebt gedaan. Eerst was er het WOK 'wachten op keuren' waarbij je bij de meeste auto's al zeker van kon zijn dat het een auto betrof waarbij er schade was gereden.

Ook kan je, als er een tijd zat tussen het invoering en tenaamstelling, nadenken bij jezelf waarom dit het geval was.
Ook kan je op nu (kon eigenlijk voorheen ook al) basis van het afgetikte BPM bepalen of een auto total loss was, grote schade heeft gereden, kleine schade heeft gereden of helemaal geen schade heeft gereden.

Op basis van BPM bepalen of een auto schade heeft gereden is niet accuraat omdat het ook voorkomt dat een handelaar expres schadeonderdelen op een schadevrije auto monteert om het bpm lager te laten vaststellen.

Hiernaast kan je ook nog in persoon naar kleurverschillen tussen bumpers/deuren e.d. kijken en natuurlijk ook naar bouten waarmee bijvoorbeeld je motorkap of achterklep vastzitten waarbij je kan zien of die eens los zijn gedraaid (deze bouten zijn gelakt in het kleur van de auto en als er wat van dat lak af is dan betekent dat dat die losgedraaid is een keer).

Betreft het kilometerstand: hiervoor kun je kijken naar slijtageonderdelen zoals: pedalen, pook, (leren) stoelen, stuur, knoppen in het interieur.

Maar goed. Als je een geïmporteerde Polo koopt voor 2/3k minder dan de marktwaarde in Nederland en je hebt er geen vragen bij verdien je het denk ik ook wel..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  X  X 
Heb al 3 imports gehad nooits problemen ook niet met de waarde. Lage bpm is gewoon de auto laten staan ongeacht de reden hiervan. Dit is vragen om problemen. Het blijft ieder zijn eigen keuzen natuurlijk. Het is zelfs zo dat duitsedealers zelfs verplicht zijn te melden of de auto schade heeft gehad bij de verkoop. Hier wordt in nederland niet eens over gesproken bij de aanschaf. Ook heb je in duitsland op een occasion gewährleistung. Dit is puur bedoeld dat er niet gefraudeerd wordt door handelaren met de 2e hands markt. Dus mocht je toch een auto met schade kopen of lage bpm in duitsland dan heb je hier bewust zelf voor gekozen.
 
VW  Golf 7 R-Line  1.4tsi dsg 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: Rayan Mungar
Ik denk dat het verstandiger is dit topic even op slot te gooien, het is tenslotte kerst:) vrede op aarde...

@Vwfgh je blijft maar bezig mensen af te kraken, en hun auto de grond in te trappen.
Als dit jou stempel op het forum wordt gaat dit niet heel lang goed, ben ik bang.


Bij deze is dit topic gesloten, ik ga het met het rest van het team overleggen of we hem open doen of sluiten.
@Johan @capszz @DeeOow @Martien
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!