Navigatie vastzetten in het standaard navigatie display OF in het Active Info Display

Nadat de auto (met de navigatie in het standaard navigatie display) een tijd heeft stilgestaan komt het soms voor dat bij de volgende start de navigatie in het Active Info Display wordt weergegeven en dat dan handmatig de navigatie weer op het standaard navigatie display moet worden ingesteld.
Is het ook mogelijk om de navigatie op één van beiden vast te zetten?
Wie weet hier meer over te vertellen?
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI 150pk 
Nadat de auto (met de navigatie in het standaard navigatie display) een tijd heeft stilgestaan komt het soms voor dat bij de volgende start de navigatie in het Active Info Display wordt weergegeven en dat dan handmatig de navigatie weer op het standaard navigatie display moet worden ingesteld.
Is het ook mogelijk om de navigatie op één van beiden vast te zetten?
Wie weet hier meer over te vertellen?
Ik kan je vertellen dat ik dit regelmatig heb. Vermoedelijk een bug. Ik had het in mijn vorige Polo AW en ook in deze die ik sinds maart 2020 heb.
Op het moment dat ik een route gepland heb en de auto is uit contact geweest, dan bij een volgende start staat de navigatie in het active display i.p.v. op de display van disover media. M.i. kan je het niet vastzetten en zal je ermee moeten dealen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Ah, dus ik ben niet de enige. Dank je wel voor deze reactie. Dat wordt dan zo nu en dan switchen.
Wat mij ook was opgevallen dat je in het AID venster de navigatie wel kunt activeren, maar niet kunt deactiveren.
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI 150pk 
WiZZiEJP

Ik zal het proberen uit te leggen:
Afbeelding 1
- Zorg dat op het Active Info Display de navigatie zoals op Afbeelding 1 is weergegeven.

Afbeelding 2
- Druk dan op pijl toets naar boven of beneden (maakt volgens mij geen verschil)

Afbeelding 3
- Dan verschijnt in het midden van het Active Info Display de melding:
Wilt u de kaart in het instrumentenpaneel weergeven?

Hier kun je met de pijltoets naar boven of beneden (Afbeelding 2) kiezen voor: OK of Annuleren
- Wil je de kaart hier weergeven druk dan op de OK toets (Afbeelding 2 op het stuur) en de navigatie switcht dan van de Discover Media Display naar het Active Info Display.
- Wil je de kaart hier niet weergeven druk dan op de pijltoets naar beneden (Abeelding 2 op het stuur) en kies dan voor Annuleren en druk dan op de OK toets op het stuur.

Afbeelding 01.jpg Afbeelding 02.jpg Afbeelding 03.jpg

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben geweest.
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Nadat de auto (met de navigatie in het standaard navigatie display) een tijd heeft stilgestaan komt het soms voor dat bij de volgende start de navigatie in het Active Info Display wordt weergegeven en dat dan handmatig de navigatie weer op het standaard navigatie display moet worden ingesteld.
Is het ook mogelijk om de navigatie op één van beiden vast te zetten?
Wie weet hier meer over te vertellen?

Je kan gewoon simpel op je scherm van je navigatie met 1x klikken het scherm wisselen.

Ik vind het zelf alleen irritant zoals @WiZZiEJP zegt ; ik heb altijd de olietemp in het AID staan. Bij gebruiken van de navigatie en het opnieuw starten van de auto staat altijd navigatie op AID. Ik snap niet dat dit zo is want ik heb navigatie altijd op het scherm van de nav. :rolleyes:
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Famous1303,

Ik heb zelf ook altijd de olietemp in het AID staan.
En zoals jij ook al schrijft ,verdwijnt dit steeds weer en komt de navigatie er voor in de plaats.
Ik vind dit ook irritant, vandaar mijn vraag hierover. Maar het het zoals het is en moeten we ermee leren omgaan.
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI 150pk 
Ik heb ook altijd mijn olie temp er op staan, maar heb nog nooit gehad dat mijn navigatie er op kwam te staan.
Ik gebruik dan ook altijd applecarplay en niet de VW navi. wellicht dat dat er iets mee te maken heeft?
Die VW navi is toch wel zo een onding zonder recente file info loop je altijd achter de feiten aan.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik heb ook altijd mijn olie temp er op staan, maar heb nog nooit gehad dat mijn navigatie er op kwam te staan.
Ik gebruik dan ook altijd applecarplay en niet de VW navi. wellicht dat dat er iets mee te maken heeft?
Die VW navi is toch wel zo een onding zonder recente file info loop je altijd achter de feiten aan.

Als ik de navigatie aan heb dan rij ik meestal :oops:
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!