Navigatie Update Discover Media 6C 2016

Hallo allemaal,

Bij het zoeken naar een update voor het Discover Media systeem van onze VW Polo uit 2016 zag ik tot mijn verbazing dat
bij de update pagina alleen nog maar het model vanaf 2017 wordt aangegeven.
Dit model heeft ook een Discover Media systeem, alleen dat ziet er anders uit.
Kan ik deze update gebruiken voor ons systeem of ben ik zogezegd de pineut wat betreft updates.
Bij bv de Golf staan wel alle modellen vermeld, ook voor 2017.
Hopelijk is er een update, want er ontbreken nogal wat straten in de versie die er nu opstaat.
Zijn er meer mensen die hier mee zitten?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Volkswagen  6c 2016  1.2 tsi 90pk 
Volgens mij kun je dezelfde update van de volkswagen golf van 2015 gebruiken , deze software wordt ook voor verscheidene modellen van Skoda en Seat gebruikt. De laatste update van discovery media 0915 is van december 2017; wordt meestal 2 x per jaar ververst. zie mijn eerder reactie in de rubriek electronica sub infotainment
 
Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95pk 
Je kan de meest recente kaarten downloaden via een programma van VW zelf, namelijk de "DiscoverCare" die werkt nog steeds.

Die is te vinden op de site:
https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/nl/nl/index/downloads/maps-download.html#/
Voorbeeld van de Discover media ziet er anders uit bij 2014 maar het werkt wel

Directe download link naar het programma voor windows:
http://www.volkswagen.com/content/m...nload_attachment.file/discovercare_win_de.zip

Directe download link naar het programma voor Mac:
http://www.volkswagen.com/content/m...nload_attachment.file/discovercare_mac_de.zip
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95PK 
Hallo allemaal,
ik heb ook wat probleempjes met de DM de kaart update naar een eigen kaartje van 32Gb
wil niet werken via de discovercare software wel zegt het programma dat dit kan, en na het gehele proces staat er succesvol.
kan het eigen kaartje niet gebruiken ik heb namelijk alleen een microsd slot in mijn laptop.
plaats die uiteraard in de SD adapter.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
Hallo allemaal,
ik heb ook wat probleempjes met de DM de kaart update naar een eigen kaartje van 32Gb
wil niet werken via de discovercare software wel zegt het programma dat dit kan, en na het gehele proces staat er succesvol.
kan het eigen kaartje niet gebruiken ik heb namelijk alleen een microsd slot in mijn laptop.
plaats die uiteraard in de SD adapter.

Hoi @Gertjan P1.2 , Dat is alleen mogelijk met een originele SD kaart van VW zelf. Mocht je die niet hebben kan je ze krijgen bij de VW Dealer.
Alleen bij de Discover Media Pro met een HDD is het mogelijk om een eigen SD kaart te gebruiken, maar puur om de kaarten naar je harde schijf van je Polo te kopiëren.
 
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
Niet alleen de Polo vanaf 2017 staat op de site.
De Polo vanaf 2014 staat er, sinds een paar dagen, ook weer bij .
Er is inmiddels weer een update beschikbaar (3 - 4 - 18)
 
Volkswagen  6c 2016  1.2 tsi 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!