Navgate evo inbouwen

Ik zag op de Pioneer website de net uitgebrachte NAVGATE EVO. Qua looks echt perfect en qua features ook het complete pakket zoals Android Auto, navigatie etc. Ik wil 'm inbouwen in mijn Polo 6R maar ik neem aan dat de 6C variant wel compatible zal zijn. Aangezien ik nu zelf nog de RCD 310 standaard ingebouwd heb vraag ik me enkele dingen af welk jullie zomaar kunnen weten.
  • Omdat die radio navigatie heeft, moet daarvoor een extra antenne worden aangesloten? Hoe zit dit bijvoorbeeld bij andere radio's? Zit dit gewoon standaard in de unit zelf of moet het echt een antenne zijn?
  • Zo geldt ook hetzelfde voor DAB+ ontvangst, volgens de dealer heb ik een standaard AM/FM ontvanger dus ik neem aan dat deze dan wel vervangen moet worden?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90pk BlueMotion 
Je hebt een extra antenne nodig voor gps. Deze wordt vaak meegeleverd.
Een fm antenne kan geen dab ontvangen. Je moet je dakantenne vervangen voor een exemplaar met dab of een achterruit antenne inbouwen of een antenne die je op de voorruit plakt gebruiken
Thanks! Als er zo'n GPS antenne wordt meegeleverd, waar moet deze dan naartoe? Moet deze ook naar het dak waar de antenne nu zit of niet?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90pk BlueMotion 
Ergens in/onder/op het dashboard is prima, zolang er geen metaal boven zit
Ah dat zou wel ideaal zijn. Zoals ik nu lees bij de specs van de radio wordt inderdaad de GPS antenne meegeleverd. Je zei ook over een DAB ontvanger die je aan je raam plak, kan dat ook gewoon onder je dashboard?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90pk BlueMotion 
Je hebt een extra antenne nodig voor gps. Deze wordt vaak meegeleverd.
Een fm antenne kan geen dab ontvangen. Je moet je dakantenne vervangen voor een exemplaar met dab of een achterruit antenne inbouwen of een antenne die je op de voorruit plakt gebruiken
Nog even over die dab antenne, als het op het dak gezet wordt. Moet er dan nog een extra kabel worden getrokken? Of kan dit gewoon aangesloten worden op de huidige kabels? Deze vraag geldt ook voor antenne op de achterruit.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90pk BlueMotion 
Een plak antenne moet altijd verticaal in het zicht geplakt worden op de ruit. Dit heeft te maken met de radiogolven die alleen verticaal juist op de antenne terecht komen.
Ziet er uit als een duur systeempje! GPS antennes van Pioneer zijn magnetisch, ik heb hem zelf boven op het inbouw frame gemaakt onder het dashboard.
Werkt perfect en je hoeft niet in de originele kabelboom te gaan knippen.
 
Alweer een wat ouder topic maar ik kan het niet opmaken of het is gelukt met de NavGate Evo in de Polo 6R. Ik wil er zelf ook 1 plaatsen maar kan niet vinden of deze compatibel is met de Polo 6R.
 
Alweer een wat ouder topic maar ik kan het niet opmaken of het is gelukt met de NavGate Evo in de Polo 6R. Ik wil er zelf ook 1 plaatsen maar kan niet vinden of deze compatibel is met de Polo 6R.
Jammer genoeg niet nee, het frame waar hij in zit gaat niet passen in de 6R. Ik ben zelf voor een andere Pioneer gegaan met Android Auto.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90pk BlueMotion 
Spijtig. Heb wel een alternatief gevonden genaamd de Kenwood DNX-516DABS voor dezelfde prijs alleen moeten er wel 2 losse modules mee worden besteld waardoor het toch wel een duur geintje wordt.

Heb jij een foto van hoe je Pioneer dubbel-din in je dashboard zit? Ben zelf niet zo fan van een afdekplaatje enzovoort.
 
Zou graag dit topic weer wat leven in willen blazen. Wil graag navigatie in mijn 6C, zit nu een beetje te twijfelen of ik voor de pioneer navgate evo zou gaan of de Discover pro. Heeft iemand hier ervaring met beiden systemen, hoe zijn de verschillen? Is de discover pro zijn extra geld waard?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI Blue Motion 
Ik heb de discover pro en ik moet zeggen kost wat extra maar ik zou het zo weer willen .
In 1 van de vorige autos had ik een kenwoond 2din navigatie. Maar deze werkt toch beter sneller .

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 6c  1.0 tsi 
Ok Mike, ik neigde al een naar de discover pro, jij hebt me overtuigd om hier ook bij te blijven!
De navgate Evo bracht me even op een dwaalspoor, maar ben er ook achter gekomen dat ze het frontpanel niet in mijn kleur hebben.
Nu niet denken dat ik altijd zo makkelijk te overtuigen ben!Big Grin
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI Blue Motion 
Moet je gelijk geven, ziet er ook altijd beter geïntegreerd uit. Heb ook gezien dat de OEM navigatie prima presteert
bij alle reviews. En heb geen idee van de pioneer, kan er eigenlijk niks over vinden.
Het scherm van de pioneer lijkt ook heel erg mat van kleur op de filmpjes die ik van vinden.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI Blue Motion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!