motorswap polo 9n 1.4 BBZ naar 2.0?

V

Verwijderd lid 1185

Hallo,

Beste mede polo/vw fanaten.

Ik ben mark en ben in her bezit van een polo 9n 1.4 BBZ ABT.
Nu zit ik te denken om een 2.0 2E blok in te bouwen in mijn polo.

Ik heb gegoogeld en zag dat in Brazilië de 9n is geleverd met een 2.0, maar verder als dat kom ik niet.

Heel algemeen weet iemand of dit "easy" te doen is en wat heb ik allemaal nodig?

-motor
-ecu
-ver. bak
-bekabeling?
-connectoren?
etc. etc.

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt.

Groet Mark
 
Bedankt voor de reactie's.

Don't build what you can buy toch?


Waarom ik aan een 2.0 zat te denken omdat ik van mening was dat de aandrijfassen etc niet hoef te vervangen.

Ik ga eens googlen op ee 1.8t of jullie hebbe een linkje liggen ;)

groet Mark
 
wauw! hier komt duidelijk meer bij kijken dan ik gisteren tijdens een duidelijke brain fart dacht. het is duidelijk goedkoper inruilen en een polo 1.8 halen. Ik moet realistisch zijn dit is niet haalbaar voor mij... slotje in elk geval bedankt.
 
Een late reactie.... Ik weet het...
Maar heb je al iets aan je blok veranderd, onder tussen?

Mijn 2e Autootje is een lupo 1.4 16v
En daar hebben ze de begrenzer eraf gehaald...

Ok, ok, ik weet het.... het is absoluut niet goed voor je blok, koppel, versnellingbak enz..... daar ben ik zeer van bewust... als je normaal rijd dan is er niks aan de hand maar als je even goed gas geeft dan is het net een raket..... ongelovelijk

Vooral leuk als je voor een stoplicht staat met 2 rijstroken.... Ik rij al 7 jaar zo.... nog steeds geen problemen.... als ie kapot is is die kapot... jammer dan... maar dan heb ik wel mijn pleziertje ermee gehad...

Nogmaals ik adviseer het NIET... maar ik wil alleen vertellen hoe mij 1.4 16v lupootje sneller loopt.... Ik moet zeggen.. echt Veel sneller!
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!