Motor wordt te heet bij file/stilstaan

Beste mensen,
Ik heb jullie hulp hard nodig!!!
Mijn auto, polo uit 2007, wordt als het warm is te heet dan gaat het rode lampje aan.. Als ik de airco aandoe dan zakt het weer naar 90 graden. Ik heb al het temperatuur meter , relais en koelvloeistof temperatuur meter vervangen. Maar helaas is de probleem niet verholpen.
Ik heb een monteur geraadpleegd en hij zei dat ik al het genoemde onderdelen moest vervangen.

Zijn er mensen hier met ervaring met dit probleem? Want is, als het warm wordt is het geen fijn gevoel als ik weer aan de kant moet gaan staan omdat de auto te warm is...HELP HELP............
 
volkswagen  Polo 9N  1.2 OPTIVE 
Met alle respect, maar met deze antwoorden kunnen wij hier alleen maar gissen en zou alles het kunnen zijn...

Wat ik wel even zou checken zijn de zekeringen op je accu, deze willen nog wel eens scheuren.. even loshalen en zien of de 2 zijden nog "verbonden" zijn, wellicht dat er één van je ventilator niet goed meer is.
Verder zouden we echt even meer kennis vanuit jouw kant moeten hebben, kun je iemand met kennis mee laten kijken?
 
@joosspekloos ik zet mijn punten ook in op de ventilator inderdaad!

Zelfde gehad met een Golf 1 Cabrio. Op een mooie zomerdag in een file liep de temperatuur ineens op naar maximaal. Zodra ik begon te rijden, zakte de meter weer naar 90 graden. Oorzaak: kabel van de ventilator afgebroken.

@Raj zet de volgende keer je kachel eens op maximaal en de kachelmotor ook op maximaal. De temperatuur zal iets moeten zakken.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
ik denk eerder aansturing ventilator. als de airco aan gaat, gaat de ventilator zo te horen wel draaien (want hij koelt af)
Klopt inderdaad, dat is wat ik bedoelde. als ik het goed heb, gaat de aircoaansturing over een ander relais dan de aansturing van de motorkoeling. Aangezien de motorkoeling vaak een 2 tal standen heeft: laag en hoog. Airco is vaak direct hoog
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!