Motor verbruikt redelijk wat olie

Beste leden,

Ik heb vandaag mijn Polo 6N2 langs de garage gebracht voor een wintercheck. Hier kwam uit dat mijn motor een redelijke hoeveelheid olie verbruikt/lekt. Toen ik de auto kocht in september was het oliepeil nog precies goed echter hebben ze bij de garage 1.5L moeten bijvullen (ik ben dom geweest om tussentijds niet het olie zelf te pijlen).

Ik heb echter nooit druppels of een plas olie onder m'n auto gezien. Ik probeer om onderhoud en reparaties zelf zo veel mogelijk te doen (kost minder en is leuker). Dus ben ik wel benieuwd waar dit waarschijnlijk vandaan komt en of dit zelf te repareren valt. Weten jullie misschien waar ik zou moeten kijken om er achter te komen waar de olie vandaan lekt?

Met vriendelijke groet,
Yari
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 MPI 
Olie rook is blauwig. Maar mocht je de 1.4 16v hebben, dan zou het mogelijk deels kunnen komen door kantelende zuigers. Dit geeft wat olie verbruik. Hoeveel kilometers heb je gereden sinds september? Als die echt hard olie stookt zou je dat best wel moeten zien. Zeker bij een koude motor.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: YariWes
Olie rook is blauwig. Maar mocht je de 1.4 16v hebben, dan zou het mogelijk deels kunnen komen door kantelende zuigers. Dit geeft wat olie verbruik. Hoeveel kilometers heb je gereden sinds september? Als die echt hard olie stookt zou je dat best wel moeten zien. Zeker bij een koude motor.
Ruim 6000km, heb eigenlijk nooit gemerkt dat ie olie verbruikt, maar er eigenlijk ook nooit op gelet.
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 MPI 
Beste leden,

Ik heb vandaag mijn Polo 6N2 langs de garage gebracht voor een wintercheck. Hier kwam uit dat mijn motor een redelijke hoeveelheid olie verbruikt/lekt. Toen ik de auto kocht in september was het oliepeil nog precies goed echter hebben ze bij de garage 1.5L moeten bijvullen (ik ben dom geweest om tussentijds niet het olie zelf te pijlen).

Ik heb echter nooit druppels of een plas olie onder m'n auto gezien. Ik probeer om onderhoud en reparaties zelf zo veel mogelijk te doen (kost minder en is leuker). Dus ben ik wel benieuwd waar dit waarschijnlijk vandaan komt en of dit zelf te repareren valt. Weten jullie misschien waar ik zou moeten kijken om er achter te komen waar de olie vandaan lekt?

Met vriendelijke groet,
Yari
als ik het zo lees doe je helemaal nix aan je auto! Onderhoud begint bij controle!
ik check mijn auto elke week! standard olie en koelvloeistof!
in een jaar tijd 7k gereden 0.0 moeten bijvullen.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thopolo
Olieverbruik kan altijd een beetje voorkomen (helemaal met die pis olie)(0w-30 of 5w-30), regelmatig checken hoort er gewoon bij.
Je kan proberen over te stappen op 5w40 dat wil soms wel het verbruik verminderen.
En gewoon elke 10000km wisselen het zijn de kosten niet.
Verder even goed kijken of er niks lekt.
 
Volkswagen  Polo 6R Gti  1.4 Tfsi 180pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!