Motor Storing icm Ventura box

Wicko071

Bekend lid
2,069
468
102
Hallo,

Ik heb net iets geconstateerd en hoop dat iemand mij meer hierover kan vertellen..

Gisteren reed ik op de snelweg en ik merkte op gegeven moment druk/vermogenverlies.. ik trapte plankgas maar hij ging niet harder als 130km/h.. en daarna ging hij ineens weer harder.. en dat een paar keer..

Vanochtend stap ik de auto in en na het starten bleef de motor lampje branden en kreeg ik op het display te zien Fehler Start Stop..

Iemand enig idee wat dit betekent?..

Op werk aangekomen heb ik voor de gein de ecu afgehaald en gestart en de storing was weg..


Vanavond ga ik ff de ecu weer aansluiten en ff uitlezen..

Maar ik begin eraan te twijfelen..


Iemand met suggesties?
 
Ok, vandaag dus weer het zelfde meegemaakt..

Op de snelweg, als ik ff gas geef gaat hij niet harder.. en dan na 5/6secondes gaat hij pas reageren..

Ook in de binnenstad bijv bij optrekken of 2e 3e versnelling doet hij dat..

Op terug weg deed hij het niet meer en reed hij weer gewoon "pittig"


Weet iemand wat Fehller Start Stop betekent?

Bij het indrukken van de start stop knop krijg ik dat in beeld en werkt de start stop ook niet als ik bijv stil sta..


Iemand enig idee?

Morgen toch ff mijn garage raadplegen..
 
Heb 't de eerste keer gehad toen ik m'n JD box had aangesloten... Begint met Fehler Start/Stop en daarna krijgt ie moeite met starten, en daarna start ie helemaal niet meer en hoor je een volledig orkest aan piepjes en toontjes. Box er tussenuit --> probleem direct opgelost. Bij mij hielp het om de connectors even goed schoon te blazen, daarna nooit probleem weer mee gehad. Ook even goed kijken omdat je 'm er al in had of er niet toevallig iets van corrosie op zit, dat dan ff goed afkrabben.
 
@LoneFalcon en @BlackPoloBM

Hebben jullie je box terug geplaatst?
Yup, zoals ik zei, connectors even goed schoonmaken / blazen en geen vuiltje aan de lucht. Zorg wel even dat je idd goed test zonder box, dan kun je zeker uitsluiten dat 't daar vandaan komt

Edit: let wel dat ik op benzine rij, dus kan zomaar een compleet andere foutmelding zijn hè :)
 
ik kreeg deze diagnose:


3 Faults Found:

14136 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor

P2454 00 [008] - Short to GND

Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Mileage: 143537 km

Date: 2045.14.28 ABS: 0206151859

Time: 12:30:24


14131 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor

P2453 00 [088] - Implausible Signal

Intermittent - Confirmed - Not Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 4

Mileage: 143936 km

Date: 2046.14.03

Time: 21:29:30


14135 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor

P2452 00 [008] - Elect. Malfunction

Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 13

Mileage: 143436 km

Date: 2045.14.27

Time: 18:18:47


Readiness: 0000 0000



Dus ik denk dat er meer daan de hand is dan ff de filter schoon"blazen" @Berkii ?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!