Motor reiniger

JayS

Bekend lid
Spritmonitor.de
356
221
82
Aangezien mijn bessie al de 280k aan heeft getikt, wil ik er voor zorgen dat het oude hart geen cholesterolproblemen krijgt en ben ik me aan het verdiepen in motor reiniging producten (iets handiger dan met een doekje alles van binnen poetsen)

Nu is mijn vraag: werken deze middelen echt? Zo ja, welke is het beste voor een dieselmotor?

Alvast bedankt.
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
waarom zou je een motor van binnen willen reinigen? als deze netjes zn beurten heeft gehad, en zn oliewissels elke keer, zal er geen tot zeer weinig vervuiling in de motor zitten.

Vaak ontstaan er problemen na het reinigen van de motor omdat sommige vervuiling juist dingen verborgen houden.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
waarom zou je een motor van binnen willen reinigen? als deze netjes zn beurten heeft gehad, en zn oliewissels elke keer, zal er geen tot zeer weinig vervuiling in de motor zitten.

Vaak ontstaan er problemen na het reinigen van de motor omdat sommige vervuiling juist dingen verborgen houden.

Omdat de vorige eigenaar helemaal niets bij heeft gehouden. Het enige wat ik kon vinden was (via een forumlid) de onderhoudsgeschiedenis van toen het nog een zakelijke wagen was. De afgelopen (minimaal) 100k km's kan ik er niets over vinden.
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
sja, dan euhm, kan je t proberen met reiniger. litertje ATF werkt vaak ook wel redelijk goed. NOOIT rijden met schoonmaakmiddel in de olie! enkel stationair laten lopen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: JayS
"Na 100 meter rijden naar de 5000 toeren wordt 'ie wel warm van"
Zeker! deed ik met mn Fiat Punto 1.1SX ook! starten, meteen plank gas in de 1 naar de 7000toeren, daarna schakelen zonder de koppeling. Ging prima! Half jaar later liep de motor nog steed! Moest wel olie tanken en zo af en toe de brandstof tank vullen. Maar! de kachel was aan t eind van de straat al warm! ohja, die auto was al rijp voor t schroot toen ik m kocht
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Haha
Waarderingen: JayS
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!