Motor aanslaan / Motor onder de kap.

Laszlo

Bekend lid
1,164
480
89
Wederom doe ik een beroep op jullie kennis.

Ik loop al een tijdje hier mee in mijn maag en ik weet niet of het normaal is daarom heb ik even de moeite genomen om het te filmen en het te uploaden op youtube.
Ik ben van een 4 cilinder naar 3 cilinder gegaan dus ben ik nog niet bekend met hoe de loop van deze motor is en of het aanslaan van de motor op deze manier ook normaal is.
Hij gaat binnenkort op wintercheck tegelijk met de APK dus dan word de accu getest mocht dit het probleem zijn.
Kan iemand mij hier vertellen of dit normaal is of wat er aan de hand is ? (gloeibougies, bobines, motorsteun?)

Ik heb het gevoel dat hij wat moeilijker aanslaat en wil van de winter niet met problemen komen te zitten.


Hier bij komt ook nog eens kijken dat mijn motor enorm aan het schudden is onder de motorkap.


Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen door te vertellen dat dit normaal is of niet normaal en wat ik hier aan kan doen. Zou fijn zijn als ik wat vergelijkings materiaal kan hebben eventueel?

Ik voel geen geschud in de auto. dus de auto is wel stil. echter is het alleen de motor die visueel schud.

Alvast bedankt voor jullie hulp en expertise.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
O jee dat wordt dan lastig, dan toch maar een echte monteur consulteren. Het is toch een echte storing zou je zeggen, misschien iemand anders nog suggesties.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Ja. hopelijk heeft iemand anders verdere suggesties. Ik merk niks aan mijn auto. Het is dat ik het zelf gister zag dat hij wel enorm schudde. Auto houd niet in, verliest geen toeren, trekt prima op. Alleen ja hij klinkt als een tractor maar dat is nou eenmaal het 3 cilinder loopje (dacht ik) maar nu begrijp ik dus dat hij zelfs op 2 cilinders loopt? hopelijk hebben meerdere mensen hier een mening op of advies.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Volgens mij is er niets aan de hand ik kan ook geen gereedschap op de motor leggen als die draait zonder dat het er af trilt..
Volgens mij heeft een TDI ook geen bobine
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2tdi 75pk 
Trilt een motor dan echt zo hard onder de motorkap joh...? Nog nooit gezien of ik tref alleen maar auto's met 4 cilinders?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
geen bobine het is een diesel ……..

dat hij schud is normaal start is normaal ….

2 cilinders dan zou hij niet voorruit te branden zijn

laatste punt laat je niks wijsmaken door de dealer als er maar iets is dan brand het storings lampje
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Oke mannen hartelijk dank voor het mee denken en het delen van jullie mening. Hier heb ik enorm veel aan en zo laat ik mij uiteraard ook niks aanlappen bij de dealer. heb er ook bij vermeld dat er niks gerepareerd word zonder overleg en toestemming dus dit komt zo te horen wel goed. ben blij dat er een forum zoals deze is!!!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!