Motip Airco Reiniger

Hey allemaal!

Aangezien mijn airco stinkt naar natte sportsokken wanneer ik hem aan of uit zet (niet wanneer hij al een tijdje loopt om de een of andere reden), heb ik Motip Airco Reiniger gekocht. Op de gebruiksaanwijzing staat dat ik het in een luchtinlaat onder de motorkap aan de passagierszijde moet spuiten. Ik kan deze alleen niet vinden, heeft iemand ervaring met dit product?

Hier de gebruiksaanwijzing:
https://www.motip.com/upload/motip_upload/lijnpdf/TI/NL/WEBL1334.pdf
 
Volkswagen  Polo 6R BM  1.2 TDI 95pk 
beetje misleidende gebruiksaanwijzing..

je hebt 2 condensatoren. 1 zit voor de radiator. (hier kan je het opspuiten maar gegarandeer geen suc6 :)) 1 zit in je kachel behuizing. dit is meer een warmte wisselaar, dus de warme lucht wordt er gekoeld.
door de koeling ontstaat condensatie, en daarbij bacterie op de ''condensator''

het airco systeem gesloten is, dit spul doet het dus helemaal niks met de airco.
ze hadden het beter kachekbehuizingsreiniger kunnen noemen.


maar goed, zoals ik het lees moet het in de kachelbehuizing, en het makkelijkste om daar te komen is via de interieurfilter.
bij een lupo onder de paravan, maar geen idee waar bij exact bij de polo zit (gok dat dat zo wel verteld zal worden)
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik haal meestal het interieur filter er uit.
Auto starten airco volgas aan en op binnen circulatie zetten.
Vervolgens flesje in de auto zetten en volledig leeg spuiten.(niet zelf in de auto zitten)
Kwartier de auto laten draaien, ramen open en even 10min laten staan.
Dit betreft alleen niet zo'n lucht spuitbusje, bij deze bus zit een slangetje die je ergens in moet stoppen waar reinigend schuim uit komt
 
Volkswagen  Polo 6R BM  1.2 TDI 95pk 
beetje misleidende gebruiksaanwijzing..

je hebt 2 condensatoren. 1 zit voor de radiator. 1 zit in je kachel behuizing.

aangezien het airco systeem gesloten is, doet het dus helemaal niks met de airco.
ze hadden het beter kachekbehuizingsreiniger kunnen noemen.


maar goed, zoals ik het lees moet het in de kachelbehuizing, en het makkelijkste om daar te komen is via de interieurfilter.
bij een lupo onder de paravan, maar geen idee waar bij exact bij de polo zit (gok dat dat zo wel verteld zal worden)

Bij mij zit de interieurfilter onder het dashboard kastje, deze heb ik wel los weten te krijgen en heb ik schoon gemaakt. Waar zou ik hier vervolgens alleen dan het schuim in moeten spuiten? Het lijkt me dat dan alles op de mat bij de bijrijdersstoel valt toch?
 
Volkswagen  Polo 6R BM  1.2 TDI 95pk 
duidelijk, idd het slangetje in de behuizing steken,, zo goed en ver als het kan, en dan de bus legen

Dit slangetje moet dan dus onder het dashboard kastje in de houder van de interieurfilter gespoten worden? Moet ik deze dan richting de midden console spuiten, of juist naar rechts? Aan de rechterkant lijkt de luchttoevoer te zitten (ik ben absoluut geen auto kenner)

Het lijkt mij dat het niet zo los in die houder moet worden gespoten of wel?
 
Volkswagen  Polo 6R BM  1.2 TDI 95pk 
Lijkt me dat je deze "airco reiniger" het liefst op de condensator(res verdamper res warmtewisselaar) in je kachelbehuizing wil hebben. Dus meer naar links echt in de kachel unit spuiten. Gebruik anders een spiegel of telefoon op een stokje om een beter zicht te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
VW  6C  1.4TDI DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!