Welkom op MyPolo!

Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.

Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.

Mogelijkheden retrofitting CC/PDC

Discussie in '(2005-2009) Volkswagen Polo 9N3' gestart door Tarabass, 20 nov 2018.

1. Tarabass

Tarabass New Member

Lid geworden:
    12 nov 2018

10
    3
    3
    Als ik een Polo koop zonder CC of zonder PDC, waar moet ik dan op letten op dit zelf (makkelijk) in te bouwen? Moet de auto een boordcomputer hebben? Wat moet ik dan vervangen?

Ik zie bijvoorbeeld een setje als dit. Deze vereist een bepaald type boordnet. Prima, maar hoe herken ik zo'n auto? Kan moeilijk alle Polo's die ik zie gaan uitlezen Stick Out Tongue

Volkswagen 6N 1.4

2. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  3. Brent Verhaegen

Premium member

Lid geworden:
    18 apr 2016

348
    139
    43
    Het type boordnet dat in de auto zit is afhankelijk van de opties die vanuit de fabriek zijn geïnstalleerd. Er zijn 3 verschillende versies

- 6Q2-...
    Dit is het basis boordnet en wordt geïnstalleerd wanneer het om een vrij kale wagen gaat

-6Q1-...
    Dit is de medium versie. Deze wordt geïnstalleerd/is vereist voor cruise control, verwarmde voorruit, stoelverwarming etc

-6Q0-...
    Dit is de high end versie boordnet. Deze wordt geïnstalleerd bij een wagen met automatische versnellingsbak en ondersteund ook alle opties van de 'lagere versies' boordnet.

Om zeker te weten welke boordnet er is geïnstalleerd moet je de auto toch uitlezen of de boordnet zelf bekijken. Wanneer je je op je rug in de beenruimte van de bestuurder legt en bij de pedalen naar boven kijkt zie je tegen de buitenkant van de wagen het boordnet zitten. Daarop kan je dan het nummer aflezen.

Ik heb zelf ook cruise control achteraf ingebouwd, en heb mijn boordnet moeten upgraden/vervangen. Gelukkig kon ik er een bij de sloop voor een paar €10 ophalen. Ook zijn deze niet te duur te vinden op het internet.

Spritmonitor.de Volkswagen Polo 9N3 1.2 6v 60pk BBM

4. Tarabass

Tarabass New Member

Lid geworden:
    12 nov 2018

10
    3
    3
    Bedankt voor de info. Fijn dat ze de nummering hebben omgedraaid. Less is more zullen we maar zeggen.

Is er nog een verband tussen de verschillende lijnen? Ik bedoel daarmee of een comfort altijd met een 6Q1 is uitgevoerd? Of een trendline met een 6Q0?

Volkswagen 6N 1.4

5. Robin-1991

Moderator

Lid geworden:
    18 aug 2017

1.034
    230
    63
    Het nummer on mijn comfort line is 6R0937088 @Brent Verhaegen weet jij ook hoe en wat deze is

Vw Polo 6r 1.2 tsi

6. Brent Verhaegen

Premium member

Lid geworden:
    18 apr 2016

348
    139
    43

Robin-1991 vindt dit leuk.
  7. Brent Verhaegen

Premium member

Lid geworden:
    18 apr 2016

348
    139
    43
    @Tarabass Een directe link tussen de uitvoering en het boordnet is er niet echt. De beste tip die je hebt is zoeken naar wagens met opties zoals stoelverwarming, cruise control, verwarmde voorruit, automatische versnellingsbak..

Persoonlijk zou ik er niet teveel naar kijken tenzij je natuurlijk bepaalde opties uit de fabriek geïnstalleerd wilt. Het upgraden van het boordnet is relatief goedkoop en eenvoudig.

8. Tarabass

Tarabass New Member

Lid geworden:
    12 nov 2018

10
    3
    3
    Nouja, het maakt het zoeken naar een nieuwe 9N3 wat makkelijker. Ik wil naast sportstoelen graag CC, airco en parkeersensoren. Maar de CC en PDC kan ik ook zelf retrofitten. Maar ik mod al zoveel aan m'n Passat dat het beter is voor m'n relatie dat ik zo weinig mogelijk hoef aan te passen. Of inderdaad een geschikt model vinden.

Maar het hebben van een boordcomputer is geen vereiste? Dat dacht ik namelijk gelezen te hebben.

Volkswagen 6N 1.4

9. Ruud9N

Ruud9N Well-Known Member

Lid geworden:
    24 jul 2013

2.467
    564
    113
    Verwarmde voorruit op een 9N3?

Spritmonitor.de '03 Volkswagen Polo 9N 1.4 55kW/75PK.

10. DeeOow

Moderator

Lid geworden:
    8 mrt 2009

3.727
    858
    113
    Waar kunnen we die bestellen?:eek:

Volkswagen Polo 9N3 1.4 net niks

11. DeeOow

Moderator

Lid geworden:
    8 mrt 2009

3.727
    858
    113
    Zelfs op een 6r zit het niet.....

12. Tarabass

Tarabass New Member

Lid geworden:
    12 nov 2018

10
    3
    3
    Is het verstandig om een auto te zoeken met boordcomputer? Of maakt dat geen bal uit voor CC/PDC?

Volkswagen 6N 1.4

13. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  14. DeeOow

Moderator

Lid geworden:
    8 mrt 2009

3.727
    858
    113
    Voor achteraf cruise inbouwen heb je een ''EPC'' lampje nodig bij auto op contact.
    Dan kan iedere benzine polo 9n van cruise voorzien worden.

pdc is zoiezo niet geleverd op een 9n3 standaard.

Tarabass vindt dit leuk.
  15. Tarabass

Tarabass New Member

Lid geworden:
    12 nov 2018

10
    3
    3
    #13 Tarabass, 24 nov 2018
    Laatst bewerkt: 24 nov 2018
    Oké, op letten dus. En de 9N3 is toch wel geleverd met Pdc? Niet standaard, maar wel als optie. Het is de bedoeling om oem pdc/ops in te bouwen als dat er niet op zit.

Volkswagen 6N 1.4

Deel Deze Pagina

XenForo/
  1. Deze site maakt gebruik van cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring te optimaliseren en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie