Modeljaar 2021 Polo AW

Cruz

Bekend lid
883
315
72

Volkswagen heeft met ingang van het nieuwe modeljaar de infotainmentsystemen vernieuwd. Zo is nu op alle modellen, vanaf de Polo het 'Ready to Discover'-systeem met 8-inch touch screen standaard en is de menustructuur van het systeem vernieuwd. Daarnaast zijn vanaf nu 2 type-C USB-aansluitingen en Streaming en Internet standaard. Dit maakt over-the-air updates en toekomstige functions-on-demand mogelijk. Via de In-Car Shop kan 'Ready to Discover' achteraf worden uitgebreid met navigatie. Volkswagen biedt net als voorheen ook de 'Discover Media' en 'Discover Pro' navigatie-, radio- en multimediasystemen aan, de laatste met een 9,2 inch centraal scherm, navigatie en Homescreen 2.0.

Vanaf de Polo is nu ook We Connect altijd aanwezig. We Connect van Volkswagen geeft toegang tot een scala aan online diensten en We-apps. Zo geeft de We Connect-app onder meer inzicht in de parkeerpositie en kilometerstand. Onderdeel van We Connect is Private E-Call, een uitgebreidere versie van Emergency Call, waarbij nu ook aanvullende informatie (zoals de rijrichting, het aantal passagiers en de airbagstatus) met de hulpdiensten kan worden gedeeld.

We Connect Plus biedt toegang tot een aantal extra online diensten. Functies zijn onder meer notificaties over de maximumsnelheid en het vergrendelen en ontgrendelen van de auto via de telefoon, klimaatbediening op afstand, online verkeersinformatie en kaartupdates. Het systeem geeft ook pushmeldingen als de auto onbedoeld wordt geopend of in beweging is. We Connect Plus is, afhankelijk van de uitvoering, standaard voor een periode van 1 tot 3 jaar. Het proefabonnement van We Connect Plus stopt automatisch en kan, indien gewenst, worden verlengd tegen meerprijs.

Een aantal Volkswagens was al standaard voorzien van DAB+. Dit geldt nu voor de gehele line-up. DAB+ biedt veel voordelen ten opzichte van de traditionele FM-radio's. Zo is er keuze uit meer stations, die vervolgens makkelijker te vinden zijn. De digitale geluidskwaliteit van DAB+ is in theorie beter dan die van de traditionele FM-ontvangers
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
Wel jammer, krijg ik in Augustus mn lease auto, voor 5 jaar, en voeren ze deze aanpassingen volgend jaar al in. Was wel mooi geweest die nieuwe functies en infotainment systeem.

Die usb-c poorten moet ik eigenlijk helemaal niks van hebben.. en dan zelfs 2. Vind dat eigenlijk geen verbetering. Oplader zijn zover ik weet tegenwoordig nog steeds met een USB-A aansluiting. Ik zou dan elke keer een splitter moeten gebruiken. Ben wat dat betreft wel blij dat ik gewoon 2x USB-A krijg (en achterin armsteun wel 2x USB-c), als ik het goed heb.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Wel jammer, krijg ik in Augustus mn lease auto, voor 5 jaar, en voeren ze deze aanpassingen volgend jaar al in. Was wel mooi geweest die nieuwe functies en infotainment systeem.

Die usb-c poorten moet ik eigenlijk helemaal niks van hebben.. en dan zelfs 2. Vind dat eigenlijk geen verbetering. Oplader zijn zover ik weet tegenwoordig nog steeds met een USB-A aansluiting. Ik zou dan elke keer een splitter moeten gebruiken. Ben wat dat betreft wel blij dat ik gewoon 2x USB-A krijg (en achterin armsteun wel 2x USB-c), als ik het goed heb.

Er zijn opladers verkrijgbaar met een usb-c poort.
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
Wel jammer, krijg ik in Augustus mn lease auto, voor 5 jaar, en voeren ze deze aanpassingen volgend jaar al in. Was wel mooi geweest die nieuwe functies en infotainment systeem.
Volgens mij veranderd er niet zoveel. Ligt eraan of je een Highline hebt besteld, daar wordt gewoon de Discover Media in geleverd. Het gaat erom dat de comfortline nu voorzien gaat worden van Ready-to-Discover. En die 4 jaar garantie kreeg ik er toch al bij dmv +2 jaar gratis. Maar goed, met een leaseauto voor jou geen issue;).
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Volgens mij veranderd er niet zoveel. Ligt eraan of je een Highline hebt besteld, daar wordt gewoon de Discover Media in geleverd. Het gaat erom dat de comfortline nu voorzien gaat worden van Ready-to-Discover. En die 4 jaar garantie kreeg ik er toch al bij dmv +2 jaar gratis. Maar goed, met een leaseauto voor jou geen issue;).
Dat ready to discover, is dat het systeem wat in de Golf 8 zit? Ik lees nml dat daarin navigatie tegen betaling vrij te schakelen is en dat heeft de composition media natuurlijk niet.
 
Waarom zijn de radio en climate nog steeds twee gescheiden schermen? één grotere zou mooier zijn geweest.
In mijn Polo AW heb ik climate control en gelukkig apart van het Discover Media systeem. Blij dat ik nog fysieke knoppen heb voor de airco, tegenwoordig zie je in de nieuwe Golf en ID.3 een tiptoets systeem icm met digital display, m.i. weinig praktisch.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: CrazyTurk en Famous1303
Volgens mij is die Ready to Discover' een basis/uitgekleede versie van de huidige Discover Media in de polo. Vandaar de naam ook Ready.. wil je meer moet je ook meer betalen via activatie..

Voordeel van USB C is dat het laden sneller gaat dan USB 2.0. (A)
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Beste
Ik keek op de site voor het samenstellen voor een nieuwe polo Highline
En zag er een hele nieuwe mooie optie bij gekomen is
Het betref de optie Bestuurdersassistentiepakket €1473,=


Weet iemand er wat meer van of kan er wat meer over vertellen
En weet iemand ook te vertellen of er nog een GTI versie uitkomen
er zijn nu alleen maar voorraad modellen

Gr Ron :sunglasses:
 
Volkswagen  Polo Highline  TSI 1,0 DSG 7 
Ik zag zelfs dat het 2021 model over de optie lane assist en dodehoeksensor beschikt bij dat bestuurdersassistentiepakket. In de prijslijst zag ik al die opties nog niet terugkomen. Prijslijst is geloof ik leidend, de configuratorg willen wel eens foutjes in zitten heb ik zelf gemerkt. Lane assist had ik er ook wel op gewild.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!