Mistlampen en led verlichting.

Do-Rithm

Bekend lid
1,588
628
133
Jongelui.

Even een vraag.
Boekje al bekeken maar kan het niet vinden. Zal wel niet goed kijken.. xD
Kan ik ook de mistlampen tegelijk laten branden met de ledstrips . (Xenon dimlicht zit erin maar die gebruik ik alleen savonds) overdag doe ik hem met de ledjes zie foto.
67325fbd6a2d6d1b8a215b7e35480653.jpg


Of branden die alleen in combi met het stadslicht of dimlicht (xenon).


Laat maar weten hoe en wat.

Dank alvast voor hulp en uitleg.
 
Honda Jazz  1.5 E:HEV EXECUTIVE AUTOMAAT  1.5 109pk 
Zie heel veel autos rijden met mistlampen en stadslicht.
Dus die zijn allemaal stout bezig??

Polo's ook. Ook andere merken zie ik er mee rijden.
Was vroeger volgens mij dat dat niet mocht.

Mistlampen gebruikt men toch niet meer voor mist. Komt bijna niet meer voor met opwarming van de aarde. Hebben ze bochtlichten in de mistlampen.
 
Honda Jazz  1.5 E:HEV EXECUTIVE AUTOMAAT  1.5 109pk 
En dan nu de vraag hoe zet ik ze dan aan!!! Er mag zoveel niet.. ik trek mij daar niks van aan. Laten ze boeven pakken en niet gaan mekkeren over verlichting of snelheid.
 
Honda Jazz  1.5 E:HEV EXECUTIVE AUTOMAAT  1.5 109pk 
De draaiknop naar je toe trekken. Wat jij wil kan overigens gewoon door stadslicht + mistlicht te voeren, aangezien de DRL ledstrips (in gedimde vorm) ook de functie van stadslicht vervullen. Enige manco is dus dat de ledjes minder fel branden, en dat je achterlichtunits ook aanstaan.

En ja, wetstechnisch is iedereen die mistlampen voert bij geen ernstige belemmering van het zicht, in overtreding.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Heb jij onderin alleen mistlampen of ook drl. Heb je beide dan zitten er dus twee lampjes in. Ik had bij mijn Polo overdag altijd de onderste drl lampen branden en de led strip in de koplamp. Deze gingen automatisch branden als je de sleutel op contact zette.......

Zo dus:

OEM xenon 003.JPG

Ik heb er zeker 2,5 jaar mee rond gereden, zonder aanhouding of bekeuring van oom agent. ;)
 
Je binnenste zijn mistlichten, hier krijg je problemen mee. Ze doen er meestal niet moeilijk over zolang het niet regent, bij regen spiegelen ze je tegenligger blind.

Je kan het via VCDS (laten) inschakelen dat de onderste DRL gewoon branden met die in je xenon units. Mits je natuurlijk de DRL+mist onderin hebt, te herkennen aan twee lampen.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Je binnenste zijn mistlichten, hier krijg je problemen mee. Ze doen er meestal niet moeilijk over zolang het niet regent, bij regen spiegelen ze je tegenligger blind.

Je kan het via VCDS (laten) inschakelen dat de onderste DRL gewoon branden met die in je xenon units. Mits je natuurlijk de DRL+mist onderin hebt, te herkennen aan twee lampen.

Wat is VCDS??? En DRL..
 
Honda Jazz  1.5 E:HEV EXECUTIVE AUTOMAAT  1.5 109pk 
Je kan het via VCDS (laten) inschakelen dat de onderste DRL gewoon branden met die in je xenon units. Mits je natuurlijk de DRL+mist onderin hebt, te herkennen aan twee lampen.

Even een aanname van mijn kant: mits de xenon koplampen fabrieksaf zijn gemonteerd, zit er geen DRL in de mistlampunits.

Buitenste?

Mistlamp bestaat toch uit een lamp?

Er zijn verschillende uitvoeringen ervan. Als je goed kijkt, zie je dat de lampbehuizing uit twee compartimenten bestaat. Afhankelijk van de uitvoering, heb je 1 of 2 lampen erin zitten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!