Mijn nieuwe project: RNS510 in een 9N3

Peet_B

Bekend lid
Spritmonitor.de
328
234
72
De vakantieperiode gaat binnenkort weer van start (ben een student), en om de verveling tegen te gaan ga ik beginnen aan een nieuw project. Ik wil namelijk een radio met de grootte van een modern VW-model in mijn 9N3 gaan proppen. Waarom? Een simpele 2-din radio kopen en in het gat duwen is ook zo saai, en daarnaast wil ik graag een wat grotere radio die O.E.M. uitziet.

Dit gaat nogal een flinke klus worden. Vrijwel alles onder de ventilatie tot aan de airco-bediening gaat opgevuld worden door radio (zoals in een Polo 6R/6C), dus ik zal een aantal dingetjes moeten verplaatsen/aanpassen. De bediening voor de stoelverwarming moet verhuizen, net zoals de knop voor de gevarenlichten, het "Airbag-off" lampje en de knop voor de achterruitverwarming. Ik heb ontzettend veel gezocht naar vergelijkbare projecten in een Polo, maar de enige die ik kon vinden was iemand die een radio van een Touareg had willen plaatsen, die alleen breder is dan standaard dubbeldin, maar niet hoger. Ik begeef me daarom geloof ik op compleet nieuw terrein, en zal ik af en toe jullie hulp nodig hebben:)

Stap 1 is in ieder geval gezet. Gisteren ben ik naar de sloop gegaan om een nieuw middenconsole (of wat de benaming voor dat stuk plastic in het midden van je dashboard ook is) te halen. Ook heb ik via marktplaats spotgoedkoop een RCD310 waar de code van ontbreekt gekocht, dat maakt het passen en meten toch net wat makkelijker.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen heb ik al 3 vragen;
- Kan ik knoppen van een 6R gebruiken voor stoelverwarming, gevarenlichten, airbaglampje en achterruitverwarming?
- Ik zie dat ik wel CAN-HI en CAN-LO kabeltjes naar mijn Quadlock stekker heb lopen, maar geven deze vergelijkbare signalen als bijvoorbeeld een 6R?
- Heeft iemand hier toevallig nog ergens een omlijsting voor om een RCD/RNS radio liggen?

Ik zal via hier de leuke en minder leuke updates delen, en natuurlijk vragen stellen (want dat ga ik wel nodig hebben Stick Out Tongue)
 
Is door de techneuten hier niet iets te vinden op het probleem van de missende code van de 310? Of heb je daar geen behoefte aan en is het puur voor de afmetingen?
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
Is door de techneuten hier niet iets te vinden op het probleem van de missende code van de 310? Of heb je daar geen behoefte aan en is het puur voor de afmetingen?
Nee is puur voor de afmetingen, ik geloof dat je de code kunt opvragen bij de dealer met het kenteken van je auto. Heb nu een goedkoop (40 euro) dubbeldin Ali ding in de auto zitten met CarPlay, maar werkt niet geweldig en ziet er niet O.E.M. uit, vandaar dat ik dit graag wil :)
 
Ik zit al een tijdje met het idee om een Golf MK4 (GTI) als project auto te kopen om iets vergelijkbaars te doen, dus ipv RNS510 een discover media (van een nieuwe type transporter/caddy) te retrofitten. Mensen hebben dit in het verleden gedaan en het ziet er tof uit.

Video als referentie:

 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
Het begin is gemaakt :)

Dit projectje gaat nogal wat 2 componentenhars en vulmiddel nodig hebben Stick Out Tongue. Ik ben er wel achter gekomen dat een originele RNS/RCD niet gaat passen, omdat er simpelweg te weinig ruimte tussen de kachelbedieningsunit en het ventilatiekanaal... Had de unit van een originele RNS/RCD nu qua achterkant aangesloten aan de onderkant i.p.v. de bovenkant (zie foto) dan had dit wel gepast. Nu maar voor een Android radio gaan met een wat minder groot profiel aan de achterkant.

Ook ga ik de bedieningsknopjes voor stoelverwarming etc. naar boven verplaatsen, alleen nog even kijken wat het beste uitziet (en past) qua positie. Dit project is lastiger dan gedacht maar dat maakt het er niet minder leuk op Stick Out Tongue
IMG_1348.JPG
IMG_3389.JPG
IMG_4872.JPG
 
Het begin is gemaakt :)

Dit projectje gaat nogal wat 2 componentenhars en vulmiddel nodig hebben Stick Out Tongue. Ik ben er wel achter gekomen dat een originele RNS/RCD niet gaat passen, omdat er simpelweg te weinig ruimte tussen de kachelbedieningsunit en het ventilatiekanaal... Had de unit van een originele RNS/RCD nu qua achterkant aangesloten aan de onderkant i.p.v. de bovenkant (zie foto) dan had dit wel gepast. Nu maar voor een Android radio gaan met een wat minder groot profiel aan de achterkant.

Ook ga ik de bedieningsknopjes voor stoelverwarming etc. naar boven verplaatsen, alleen nog even kijken wat het beste uitziet (en past) qua positie. Dit project is lastiger dan gedacht maar dat maakt het er niet minder leuk op Stick Out Tongue
IMG_1348.JPG
IMG_3389.JPG
IMG_4872.JPG
Lekker bezig maat!
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
Goed bezig zeg :).
Het begin is gemaakt :)

Dit projectje gaat nogal wat 2 componentenhars en vulmiddel nodig hebben Stick Out Tongue. Ik ben er wel achter gekomen dat een originele RNS/RCD niet gaat passen, omdat er simpelweg te weinig ruimte tussen de kachelbedieningsunit en het ventilatiekanaal... Had de unit van een originele RNS/RCD nu qua achterkant aangesloten aan de onderkant i.p.v. de bovenkant (zie foto) dan had dit wel gepast. Nu maar voor een Android radio gaan met een wat minder groot profiel aan de achterkant.

Ook ga ik de bedieningsknopjes voor stoelverwarming etc. naar boven verplaatsen, alleen nog even kijken wat het beste uitziet (en past) qua positie. Dit project is lastiger dan gedacht maar dat maakt het er niet minder leuk op Stick Out Tongue
IMG_1348.JPG
IMG_3389.JPG
IMG_4872.JPG
Hey man is het nog gelukt met dit project ik zou ook graag zo een radio erin willen hebben hoor het graag!
 
Vw  Polo  1.6 16v 
Ik zou lekker (maar da's mijn mening) model/bouwjaartrouw blijven en voor een rns-mfd toestel voor jouw Polo gaan. Past (ook qua looks en kleur) naadloos in jouw dasboard en ziet er gewoon supergelikt uit; zoals het hoort! Ik heb ook een Polo 9N gehad en de standaard radio voor een dubbel DIN MFD mp3 speler vervangen; de beste update ooit! Laat staan met navigatie!
Het is voor een OEM model wel even zoeken, maar ze zijn zeker te vinden!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Ik zou inderdaad ook gaan voor iets dat bij de auto past. Echter de hele reden voor mij om een "modernere" pasvorm radio in te bouwen was het grotere scherm. Daarom heb ik voor deze tablet style radio gekozen. Werkt perfect, en zitten alle functies op die ik wilde. Ziet er niet het mooiste uit vind ik persoonlijk, maar vind de functionaliteit (voor in deze 13 jaar oude Polo weliswaar) belangrijker dan de looks. Zou natuurlijk anders zijn als ik een modernere Polo zou hebben, maar dan heb ik het standaard 2-din probleem niet meer :)

tempImageexR3OK.jpg
 
  • Wow
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!