Showroom Mijn nieuwe Polo AW

Zoals sommigen misschien al hadden gelezen heb ik gisteren mijn Polo kunnen ophalen, na precies een half jaar levertijd.

Goede genoeg uitgebreidde uitleg van de dealer gehad, nog wat flessen wijn meegekregen en onze terugreis van ong. 2 uur vervolgen naar huis. Veel snelweg, dus meteen goed voor het inrijden en testen van ACC etc. Ik vond dat ACC best vroeg ingreep met bepaalde remacties, gecorrigeerd door gas bij te geven, maar moet de instellingen nog even finetunen.

Verder rijd ie heerlijk! Vergeleken met de tijdelijke Seat Mii voelt dit zoveel beter. Stiller, en meer volwassen. Alsof haast in een Golf rijd. De 1.0 TSI 95Pk motor doet het voor mij ook goed. Vind hem zelfs best vlot, voor wat ik er tot nu toe uit gehaald heb, want ik rijd hem nog wel eerst rustig in.

Eigenlijk alleen maar positieve dingen, al waren er wel een paar dingen die mij opvielen:

- Het aantal meldingen op mijn boordcomputer. Misschien ben ik het niet gewend, maar als ik de auto start (handrem, verlichting uit, niks aan de hand), en alleen de deur staat open, gaan alle alarmbellen af ('LET OP MOTOR DRAAIT!'). Heb immers zelf de motor aangezet, dus ik weet dat die draait ja, maar bedankt voor de alarmerende melding.

- @Cruz volgens mij had jij het in een ander topic over het krakende dashboard/middenconsole, zo uit mijn hoofd? Ik heb dit inderdaad ook. Wanneer ik de kunststof grijze randen in druk kraakt het. Maar dit is ook alleen als je er op duwt, niet tijdens het rijden. Dus niet hinderlijk.

- Bluetooth verbinding. Blijkbaar bepaald mijn auto dat mijn tel. de Bluetooth connectie aan moet zetten, i.p.v. ik als gebruiker. Ik zet alleen Bluetooth van mijn telefoon aan als ik een verbinding wens te maken. Telkens als ik de motor start word Bluetooth op mijn telefoon ingeschakeld. Als ik Bluetooth dan weer uitschakel, zorgt de auto er wel weer voor dat deze weer aan gaat.

Het is nog allemaal even wennen voor me, en heb hem ook pas een dag. Maar misschien dat jullie deze kleine punten ook herkennen? Het is overigens allemaal niet hinderlijk, ik vind het eigenlijk wel mooi hoeveel nieuwe auto's wel niet kunnen tegenwoordig qua technologie.

Ik zal in de toekomst ook nog even mooiere foto's maken met mijn spiegelreflex camera!
 

Bijlagen

  • 20200822_090337.jpg
    20200822_090337.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 101
  • 20200822_090249.jpg
    20200822_090249.jpg
    5.6 MB · Weergaven: 99
  • 20200822_090032.jpg
    20200822_090032.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 88
  • 20200822_085756.jpg
    20200822_085756.jpg
    698.2 KB · Weergaven: 81
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
- Bluetooth verbinding. Blijkbaar bepaald mijn auto dat mijn tel. de Bluetooth connectie aan moet zetten, i.p.v. ik als gebruiker. Ik zet alleen Bluetooth van mijn telefoon aan als ik een verbinding wens te maken. Telkens als ik de motor start word Bluetooth op mijn telefoon ingeschakeld. Als ik Bluetooth dan weer uitschakel, zorgt de auto er wel weer voor dat deze weer aan gaat.
Gefeliciteerd! Heb je een iPhone? Bluetooth uitschakelen via het actiescherm schakelt het niet echt uit maar ontkoppelt hij alle verbindingen op dat moment en gaat het 'weer' aan als er een poging tot verbinding wordt geregistreerd zelfde met WiFi. Als je bluetooth echt uit wilt schakelen moet je dit via de instellingen doen
 
Volkswagen  X  X 
  • Leuk
Waarderingen: Kelvin B.
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers!
Klopt dat gekraak is idd het plastic als je het indrukt maar het is opgelost door de dealer. Ik had er last van tijdens het rijden op klinkerwegen.. Dealer heeft alles uit elkaar gehaald en gesmeerd. Kraakt nog nog steeds bij het indrukken maar niet meer tijdens het rijden ☺️.

Vermoedelijk komt het door het uitzetten van de extreme hitte van de afgelopen weken volgens mijn dealer.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers!
Klopt dat gekraak is idd het plastic als je het indrukt maar het is opgelost door de dealer. Ik had er last van tijdens het rijden op klinkerwegen.. Dealer heeft alles uit elkaar gehaald en gesmeerd. Kraakt nog nog steeds bij het indrukken maar niet meer tijdens het rijden ☺.

Vermoedelijk komt het door het uitzetten van de extreme hitte van de afgelopen weken volgens mijn dealer.

Ja klopt. Bij mij kraakt het gelukkig nog niet bij klinkerwegen etc. Als dat het wel gaat doen zal ik ook eens langs gaan bij een dealer.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
- Het aantal meldingen op mijn boordcomputer. Misschien ben ik het niet gewend, maar als ik de auto start (handrem, verlichting uit, niks aan de hand), en alleen de deur staat open, gaan alle alarmbellen af ('LET OP MOTOR DRAAIT!'). Heb immers zelf de motor aangezet, dus ik weet dat die draait ja, maar bedankt voor de alarmerende melding.

- Bluetooth verbinding. Blijkbaar bepaald mijn auto dat mijn tel. de Bluetooth connectie aan moet zetten, i.p.v. ik als gebruiker. Ik zet alleen Bluetooth van mijn telefoon aan als ik een verbinding wens te maken. Telkens als ik de motor start word Bluetooth op mijn telefoon ingeschakeld. Als ik Bluetooth dan weer uitschakel, zorgt de auto er wel weer voor dat deze weer aan gaat.
Gefeliciteerd en vele veilige kilometers.

Tja, lijkt wel een Amerikaanse wagen. Fabrikanten denken schijnbaar dat de bestuurders dom zijn al zal het ook te maken hebben met aansprakelijkheid. :(

Zou ik juist ideaal vinden. Hoef je er nooit bij na te denken want je hebt altijd verbinding. Pas verbinding maken als je een oproep krijgt werkt m.i. niet.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP en Kelvin B.
Mooi dat metallic oranje. Krijg de mijne eind deze maand in dezelfde kleur!

Deze week dus nog! Eind van de maand klinkt zo laat haha.

Ja Ik had zoveel foto's gezien van de kleur, maar op foto's is de kleur toch echt anders dan in werkelijkheid. Op foto's is ie soms veel feller, wat ik minder mooi vind. Vooral in de zon is ie echt mooi. En dan die mooie gloed en een beetje blauwe waas over de motorkap die de blauwe lucht reflecteert, echt een top kleur
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Kort vraagje, daarom geen apart topic;

Het rode knipperende lampje in het linker portier bij vergrendeling waar dient dit voor? Meestal is het indicatie van een alarm, maar standaard zit er geen alarm op en heb ik ook niet besteld. Is dit een dummy lampje om af te schrikken?

Het reageert wel op handelingen zoals aan portier trekken, dan gaat ie sneller knipperen.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!