Aram's eerste VW.

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 4 weken een VW Polo 6R, mijn eerste duitse auto na een lijst van jappaners en 1 fransman.
De auto vervangt mijn vorige daily wat een Toyota Corolla AE86 uit 1984 was.

Het gaat om een MY14 met 62000km met schade uit Duitsland.
De auto is een Life uitvoering met een R-Line bumper pakket, hij heeft aardig wat opties, o.a.: stoelverwarming, cruise controle, climate controle, navigatie, sport stoelen en vast nog wel wat dingetjes.

Hier is ie zoals ik hem kocht:











Ik zal in wat volgende posts foto's van de reparatie plaatsen en zoals ie nu is.

Zijn er dan nog wensen, jawel:
- Stuurwiel met bediening.
- Verlichting die automatisch aangaat in tunnels.
- USB aansluiting voor de radio
- ..er komen vast nog wel dingetjes bij, ik ben nog aan het uitvinden wat er mogelijk is.

Mvg,

Aram.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130PK 
Thanks guys. :)

Hier wat vooruitgang van de auto.

Deuk eruit halen en klaar maken voor de RDW:







In 1x goedgekeurd zonder WOK. :)

Daarna strak maken voor het spuiten:





Oh en een Polo deur past niet in een Swift:



Een Polo hemel past dan wel weer in een Swift:



In de spuitcabine:













En zoals ie nu is:

















Ik heb de oude voorbumper er nog op zitten omdat ik een set zwart gespoten roosters heb gekocht:



Maar er zit wat meer werk aan dan gedacht helaas.

De logo's worden zwart vandaar dat hij nog ontbreekt op de kofferklep.

Ook heb ik een zwarte hemel gekocht, maar ik moet nog even uitvinden hoe ik alle lampjes aan ga sluiten, er zitten er wat meer in dan dat ik nu heb:



Ook heb ik een set AP pootjes gekocht om hem iets beter op z'n pootjes te krijgen, ik hoop alleen dat het niet te hard is, ik heb geen zin in een stuiterbak:



Dat is de stand van zaken tot nu toe. :)

Mooie auto, maar is toch egt wel een behoorlijke schade.

voorbumpertje, koplamp, wielkeup, voordeur, zijscherm, achterpaneel, beetje TLC en klaar is kees.

Valt reuze mee de schade het zijscherm kan je zo terug laten trekken en mochten er gaten in zitten mooi dicht laten lopen met tin
En weer strak maken en spuiten

De schade viel inderdaad juist erg mee, alleen blik schade, alles eronder was nog tiptop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130PK 
  • Leuk
Waarderingen: peterpolo
Nee, ik heb geen lampjes achterin, dus dat word inderdaad een kabelboom scoren of zelf wat fabrieken.
Ik was al naar de dealer gegaan om te kijken of ik een p.n. van zoiets kan krijgen maar het schijnt aan de hoofdkabelboom te zitten, die 4k kost, dus dat is geen optie.
Misschien is een Polo GTI op de sloop vinden en daar wat uit knippen het simpelst, maar dan moet je die eerst vinden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130PK 
Zijn er dan nog wensen, jawel:
- Stuurwiel met bediening.
Geen probleem. 2 kabeltjes trekken.

Klinkt verdacht simpel, is er geen andere module nodig las ik ergens?

- Verlichting die automatisch aangaat in tunnels.
Moet lukken, auto light kabelsetje + auto light switch (als de xenon fabriek-af is)

De auto is xenon fabriek af, is auto light een merk? Heb je misschien wat links voor me?

- USB aansluiting voor de radio

Dan moet je een MDI kastje in je handschoenenvak hebben/inbouwen.

Ik moet nog even de lingo doorkrijgen, wat is een MDI?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130PK 
Mocht je kabelboompjes zoeken, stuur maar een PB. Bij VW moet je inderdaad een complete kabelboom bestellen voor de hele auto, da's een beetje teveel van het goeie. Het kan, met een beetje geluk, zonder de hemel te verwijderen wel.

Cool thanks, ik stuur je even een PB.
Ik heb het topic van je auto gevonden, je bent lekker bezig moet ik zeggen. :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130PK 
MF stuur: https://mypolo.nl/xenforo/threads/how-to-6r-mfs-multifunctie-stuur-inbouwen.10696/

Auto light: https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/2x-polo-6r-auto-light-kabelboom-te-koop.11051/

MDI = Media Device Interface
203747450-w470-h336.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!