Midden demper ‘verwijderen’

Ik kom uit Bunschoten
Ik heb paar weken terug bij Crooke tuning mijn middendemper laten verwijderen van mijn AW GTI. Kosten €150eu incl btw.

Ze zetten hem op de brug zagen je middendemper ertussen uit en wordt vervangen door een rechte pijp en rondom afgelast.
Met een half uur was het klaar, meer dan tevreden.
Best nog prijzig.
Voor 30 min werk en een stukje pijp
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Ik rijd zelf een Polo 1.2 tsi r line, Ik wou graag mijn auto laten chippen, Dus ben ik naar de chipper geweest. Hij heeft de auto op de brug gezet en zei tegen me we kunnen de midden demper verwijderen en een rechte pijp te lassen. Daarna kunnen we hem stage 2 chippen naar +- 160 pk. Eind demper is het zelfde. Je hoort hem wel lekker brullen. Pops & Bangs ingeleerd lekker geluidje! Echt een aanrader.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI R LINE 160 PK 
Ik rijd zelf een Polo 1.2 tsi r line, Ik wou graag mijn auto laten chippen, Dus ben ik naar de chipper geweest. Hij heeft de auto op de brug gezet en zei tegen me we kunnen de midden demper verwijderen en een rechte pijp te lassen. Daarna kunnen we hem stage 2 chippen naar +- 160 pk. Eind demper is het zelfde. Je hoort hem wel lekker brullen. Pops & Bangs ingeleerd lekker geluidje! Echt een aanrader.
Wat zijn er, los van het verwijderen van de middendemper, nog meer voor aanpassingen gedaan?
 
Ik rijd zelf een Polo 1.2 tsi r line, Ik wou graag mijn auto laten chippen, Dus ben ik naar de chipper geweest. Hij heeft de auto op de brug gezet en zei tegen me we kunnen de midden demper verwijderen en een rechte pijp te lassen. Daarna kunnen we hem stage 2 chippen naar +- 160 pk. Eind demper is het zelfde. Je hoort hem wel lekker brullen. Pops & Bangs ingeleerd lekker geluidje! Echt een aanrader.

Pops & bangs met je standaard Kat is niet goed voor je auto !
 
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
160 PK ??? op de rollebank? of is dit een gokje van de tuner.

Want van 105 of 90 pk naar 160 pk met alleen de kat en demper weg is dit bijna onmogelijk te halen.
Misschien met een custom uitlaat en inlaat is dit misschien te halen
Vind t indd ook knap.
Heb wel gehoord dat als je er een turbo van een bluegt er op gooit... past 1 op 1.
Dan is 170pk mogelijk
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
ik ben degene die kortgeleden een video heeft geplaatst. ik heb totaal 60 euro uitgegeven incl montage voor het verwijderen van de middendemper en het zetten van een rechte pijp. ik heb dit laten doen bij Dielissen uitlaten in Deurne. Meneer heeft veel verstand in uitlaten en amerikaanse autos. ik zou zeggen maak een afspraak!
Ik rijd zelf een Polo 1.2 tsi r line, Ik wou graag mijn auto laten chippen, Dus ben ik naar de chipper geweest. Hij heeft de auto op de brug gezet en zei tegen me we kunnen de midden demper verwijderen en een rechte pijp te lassen. Daarna kunnen we hem stage 2 chippen naar +- 160 pk. Eind demper is het zelfde. Je hoort hem wel lekker brullen. Pops & Bangs ingeleerd lekker geluidje! Echt een aanrader.
Waar bent u geweest
 
Volkswagen  Polo aw 2018  1.0 tsi 
3 maanden geleden ook mijn middendemper laten verwijderen. Dit is geen afkeur en klinkt echt heerlijk!

Niet overdreven maar toch sportief. Bij een koude start klinkt hij ook lekker rauw. :grinning:

Indien je cilinderuitschakeling hebt wordt dit wel irritant op het moment dat dit actief is (brommend geluid). Dit heb ik dus bij het chippen ook laten uitschakelen.
 

Bijlagen

  • middendemper.jpg
    middendemper.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 70
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
3 maanden geleden ook mijn middendemper laten verwijderen. Dit is geen afkeur en klinkt echt heerlijk!

Niet overdreven maar toch sportief. Bij een koude start klinkt hij ook lekker rauw. :grinning:

Indien je cilinderuitschakeling hebt wordt dit wel irritant op het moment dat dit actief is (brommend geluid). Dit heb ik dus bij het chippen ook laten uitschakelen.
Nice, ik heb morgen mijn afspraak staan voor het verwijderen van de middendemper. Eerste instantie wilde ik de cilinderuitschakeling gewoon behouden, maar het is dus beter om hem te laten uitzetten?
 
Volkswagen  Polo  1.4 TSI BlueGT 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: RogerGT
Nice, ik heb morgen mijn afspraak staan voor het verwijderen van de middendemper. Eerste instantie wilde ik de cilinderuitschakeling gewoon behouden, maar het is dus beter om hem te laten uitzetten?
Ik adviseer het je wel te doen. Ik irriteerde me er al gauw aan. Maar wellicht heb jij je muziek altijd zo hard staan dat je het niet hoortStick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
  • Leuk
Waarderingen: Jorie
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!