Meningen chatprogramma @ MyPolo.nl + voorbeeld

Maik

Voormalig Admin
Spritmonitor.de
4,962
437
198
Forummers,

Na een zeer bruikbare tip is een deel van ons Team direct aan het werk gegaan op onze test site. Zo hebben we daar nu een chatprogramma geinstalleerd wat heel veel weg heeft van het chatprogramma van Facebook. Wij zouden graag willen weten wat jullie van deze optie vinden aan de hand van het onderstaande plaatje en de korte uitleg die ik ga geven.

Met wie kan je chatten? We zullen één algemeen chatbox openen onder de naam café. Daarnaast is het mogelijk om te chatten met je vrienden van MyPolo.nl. Let er op je kan pas met iemand individueel chatten als je degene een vriendschapverzoek hebt verzonden via het forum. Dit vriendschapverzoek dient natuurlijk wel bevestigd te worden door de tegen partij.

Kan je alles vrij roepen? Tot in zeker zin wil, echter beschikken wij over de mogelijkheid steekproefs gewijs een controle in gesprekken te houden. Iets wat ik fair vind in elk geval te delen! Het gaat natuurlijk om een stukje vertrouwen van twee kanten.

* Let niet op de kleurstelling. Dit kan nog veranderd worden.

Waarom stellen wij jullie mening op prijs? Aan het gebruik zitten voor ons kosten verbonden (eenmalig) Is dit het waard dan is het natuurlijk geen probleem maar wij besteden ons geld wel zo wijs mogelijk ;).

Chatprogramma.jpg

Kom maar op met die reactie!
 
Gaat door deze chat functie niet de bedoeling van het forum ( deels ) verloren ?
Mij lijkt dat dan minder topics op het forum zullen belanden, maar direct in de chatroom. Als je dan toevallig net niet online bent, mis je wellicht een interessant topic waar je ook je mening / vraag over hebt.
 
Ik vind het wel ok, dacht er al een tijdje eerder aan, alleen wou ik de vraag niet op mypolo.nl publiceren. Nu komen jullie er gelukkig zelf mee;) Top!
 
Gaat door deze chat functie niet de bedoeling van het forum ( deels ) verloren ?
Mij lijkt dat dan minder topics op het forum zullen belanden, maar direct in de chatroom. Als je dan toevallig net niet online bent, mis je wellicht een interessant topic waar je ook je mening / vraag over hebt.

Dat is ook wat we deel even moeten bekijken, maar zoals gezegd komt er één chatruimte als "café" wat betekent dat daar lekker off topic gepraat kan worden. Er komen dus geen gelijke ruimtes om vragen te beantwoorden.
 
Allereerst wil ik zeggen dat ik het goed vind dat er ook echt geluisterd wordt naar ideeën! En dat er ook overleg is, in plaats van zo maar het forum aan te passen.

Gaat door deze chat functie niet de bedoeling van het forum ( deels ) verloren ?
Mij lijkt dat dan minder topics op het forum zullen belanden, maar direct in de chatroom. Als je dan toevallig net niet online bent, mis je wellicht een interessant topic waar je ook je mening / vraag over hebt.

Daar heb je inderdaad wel een goed punt. Maar dit kan natuurlijk ook al net zo goed het geval zijn met privéberichten. Er kunnen ook twee mensen via privéberichten een gesprek aan het voeren zijn over een onderwerp. Dat staat los van even chatten. Je moet het niet zien als chatrooms o.i.d.. Het is echt om met de mensen uit je vriendenlijst real-time te chatten. Precies zoals je op Facebook kunt doen.
 
Allereerst wil ik zeggen dat ik het goed vind dat er ook echt geluisterd wordt naar ideeën! En dat er ook overleg is, in plaats van zo maar het forum aan te passen.



Daar heb je inderdaad wel een goed punt. Maar dit kan natuurlijk ook al net zo goed het geval zijn met privéberichten. Er kunnen ook twee mensen via privéberichten een gesprek aan het voeren zijn over een onderwerp. Dat staat los van even chatten. Je moet het niet zien als chatrooms o.i.d.. Het is echt om met de mensen uit je vriendenlijst real-time te chatten. Precies zoals je op Facebook kunt doen.

Ah so, dus het niets dat we met 36 man ( en vrouw) tegelijk chatten ?

Dan had ik het verkeerd begrepen.
 
@Webgangster: Wow dan is die add-on nog uitgebreider dan ik in eerste instantie dacht! :roll: Het privé chatten met je vrienden spreekt mij sowieso wel aan! De "main chatroom" moet je goed overna denken hoe je dat dan gaat aanpakken. PoloLandgraaf had een goed punt net.

Het zou zonde zijn als er straks meer activiteit is in de "main chatroom" dan op het forum..
 
+1, ookal vind ik het een zeer goed iniatief en super dat de mods het willen uitproberen, denk ik dat het de aandacht van het forum afleid. PB's worden waarschijnlijk veel minder gebruikt en topics worden veel minder bezocht om een bericht achter te laten denk ik.

Denk dat het allemaal wat onpersoonlijker wordt, al lijkt het me wel super gezellig om met zijn allen te kunnen chatten!

Blijft een lastige keuze, ik neig momenteel toch naar 60% niet doen
 
Chat is inderdaad leuk, maar ik zou 't alleen voor de persoonlijke variant laten zodat bijv een pb reeks nu in en chatsessie gedaan kan worden ;)
verder 't café topic lijkt me wel voldoende qua off-topic op 't forum ;)

verder wel een top initiatief! ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Goed bedacht,
ik denk dat dit dan tenkoste gaat van nieuwe Topics openen, doordat formers met mekaar hun ideeen en meningen gaan delen zullen zij dan geen Topics aanmaken.

mvg
Kerem
 
Wellicht een idee om chat avonden te organiseren ? dat op dat moment alleen chat mogelijk is ? zelfs nog een mogelijkheid om thema chat sessies te organiseren ?

Ik weet echter niet of dit technisch mogelijk is ?

Dan krijgt het wel al een meer café tintje.
 
Ik zou het puur en alleen bij een algemeen offtopic topic houden. Wil je iets delen met bekende of iets vragen is een PB'tje zo gestuurd. Chat gaat ten koste van je forum gebruik.
 
Misschien toch wel leuk om er 1 chatroom van te maken. De 1 op 1 chat heb ik niet echt het idee dat men die gebruikt.... Belangrijke dingen gaan toch via pb lijkt me zo
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!