Showroom Martini 6R 1.6 TDI

Martini

Bekend lid
143
73
57
Bij deze dan de eerste post van het topic van m'n 'nieuwe' Polo 6R!

Na lang zoeken en meerdere proefritten in andere kanshebbers is het een witte 1.6 TDI geworden. Lekker in de opties en slechts 140k dealeronderhouden kilometers op de teller. Deze immer handgewassen, zga geheel schadevrije kar stond er vlekkeloos bij dus ik was meteen verkocht Big Grin.

In dit topic zal ik zo'n beetje bijhouden wat er aangepast gaat worden. Een wensenlijstje is er iig al ;). Zowiezo wielen en een verlaging, en wat VCDS aanpassingen. Hij heeft nu nog 90pk's, maar daar zal zeer waarschijnlijk snel verandering in komen.

Anyway, zoals op elk forum ziet iedereen natuurlijk het liefst plaatjes bij de praatjes Stick Out Tongue

whatsapp-image-2018-07-16-at-09-17-01-jpeg.24060
 
Volkswagen  6R  1.6 TDI 140PK / 320Nm @VAGTechniek 
Mooie nette Polo en Welkomo_O
Wel mooi dat je een 1.6 tdi hebt kunnen vinden want volgens mij worden die niet zo heel veel aangeboden.

Benieuwd naar je aanpassingen:smiley:
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Mooie nette Polo en Welkomo_O
Wel mooi dat je een 1.6 tdi hebt kunnen vinden want volgens mij worden die niet zo heel veel aangeboden.

Benieuwd naar je aanpassingen:smiley:

Klopt! Er staan ten eerste al minder 1.6 te koop, de meeste zijn 1.2. Die er wel aangeboden werden moesten dan ook nog wat opties hebben, dus binnen budget bleef al minder over. En wat er daarvan dan nog overblijft moest voor mij dan ook nog een aantrekkelijke km-stand hebben dus de keuze was al met al niet reuze Stick Out Tongue Enorm happy met dit exemplaar! :mrgreen:

Collega heeft een 1.6tdi gehad. Die was flink te chippen! Geloof dat hij rond 150pk zat. Mooie kilometerstand trouwens.

Haha jep vandaar ook keuze voor 1.6 :cool: 140/145pk bij vvt en dergelijke :) Eerst op vakantie en daarna eens rondneuzen voor een stage 1 chip.
 
Volkswagen  6R  1.6 TDI 140PK / 320Nm @VAGTechniek 
Mooie Polo heb je!

Ik heb lang getwijfeld voor een 1.6 TDI maar je vind veel meer vollere/luxere polo's voor vaak fors minder geld die minder gelopen hebben.

Mooi dat jij een knappe gevonden hebt! Is het een originele Nederlander? Want dat zie je ook vaak bij de 1.6 TDI, het gros is import. Al hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Is het een originele Nederlander? Want dat zie je ook vaak bij de 1.6 TDI, het gros is import. Al hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.

Ja het is ori wel een Duitser, maar ben er idd wel goed mee op mn hoede geweest. Het gros van het aanbod is na x aantal jaren met €200 BPM het land in getruukt, kan natuurlijk nooit een lekker verhaal zijn. Deze is al na 1,5jr naar NL gekomen met de volle mep BPM. Vanaf nieuw dealeronderhouden, dus bij VW alles bekend. De dealert heeft me dan ook zeer goed geholpen door de historie samen door te lopen. :) Nergens gekke sprongen of opvallende dingen. Eigenaar had alle boekjes bonnen papieren certificaten geheel compleet aanwezig vanaf nieuw :cool:. Eigenaar was defentie en reed op maandag naar de kazerne, op vrijdag weer terug, en waste hem dan elke zondag met de hand ter ontspanning. Dit was ook wel te zien ;) I count myself lucky Big Grin

Wat zijn je vcds-plannen?

Vcds moet ik nog eens goed bekijken wat allemaal kan, maar opties die ik wel interessant vind;
- Autolock/unlock
- Spiegelverwarming aan bij achterruitverwarming
- Tear wiping
- Regen sluiten
- Needlesweep (mits mogelijk?)
- Ch/lh

- Suggesties?

Daarnaast is nu de verlichting rondom altijd aan op 0-stand (Dauerfahrlicht). Weet niet of dit hetzelfde is als Nordic settings? Wellicht leuk om hier automatisch van te maken icm de lichtsensor.
 
Volkswagen  6R  1.6 TDI 140PK / 320Nm @VAGTechniek 
Gezien je bpm verhaal zal alles wel kloppen. Goed dat je daar op hebt gelet!
Ja BPM gegevens in combinatie met dealer gegevens én al het papierwerk vanaf nieuw gaf me meer dan voldoende vertrouwen. :)
Bij bezichtiging van de wagen werd ook meteen duidelijk dat de staat van de kar méér dan overeen komt met met de 'data' haha.
 
Volkswagen  6R  1.6 TDI 140PK / 320Nm @VAGTechniek 
hoi mooie wagen en veel veilige kms gewenst.
ik heb zelf ook een 1.6 en geen seconde spijt gehad.
vermogen is nu 143 pk en 318 nm en wagen is verrassend vlot maar ook zeer zuinig.
zuiniger dan een collega zijn 1.2
Lekker! Waar heb je t laten doen?

Zojuist vast een Duman boxje besteld voor US/running lights.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
Volkswagen  6R  1.6 TDI 140PK / 320Nm @VAGTechniek 
Klein lesje oorzaak-gevolg wetenschappen!

Oorzaak; Helaas pas een eerste ongelukje gehad, of eigenlijk gekregen.. Dametje op leeftijd zette spontaan de achteruit in toen we beide voor een rotonde stonden te wachten.
Resultaat; Haar trekhaak in mijn bumper.. :(
Gevolg; Opzoek naar leuke bumpers! ;)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  6R  1.6 TDI 140PK / 320Nm @VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!