Martijn: Polo 6c TSI Highline

Ik heb van de week in Duitsland een Polo TSI Highline van 2014 gekocht.
Volgende week ophalen en invoeren.
Reden dat ik er een in Duitsland gekocht heb is simpel. Ik woon aan de grens en in Nederland stond geen 6C Highline te koop.
Daarbij zitten er vaak leuke opties op in Duitsland en scheelt het nog wel wat geld ook.

Er zitten best wat leuke opties op:
- 5-Deurs
- Highline
- Climatronic
- Executive pakket
- Licht pakket
- Winter pakket
- 16" 5-spaaks VW velgen (weet het type niet)

Plannen :
- Foto's maken als ik hem heb
- Chippen (van 90 naar 110 - 140 pk)
- Misschien de 17" Mak Iguan van mijn 6R overzetten, maar dat weet ik nog niet zeker.
- Paar instellingen laten veranderen (DRL achter aan, CH, start-stop uit, gordelpiep uit enz)
- Misschien een paar led DRL's maar weet niet of dit kan in combinatie met bochtenverlichting (dimbaar)

Verder eigenlijk niets. Dit keer niet verlagen ed.
Het is dan ook een 2e auto die vooral functioneel moet zijn voor de vrouw.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Ah kijk dat is mooi.
Heb jij ze ook nog feller laten instellen of is het standaard al goed fel als je ze gewoon omsteekt ?

Welke heb jij erin, van xenonlamp.nl ?
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Zo, zaterdag opgehaald in Duitsland.
Maandag bij de RDW geweest en nu maar wachten.
Hopelijk woensdag de BPM schikking en vrijdag of zaterdag kenteken.

Zou fijn zijn want de zwarte comfortline is al verkocht.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Vandaag bij VAG Techniek geweest.
90pk software vervangen voor originele VW 110pk software.
Wat een verschil zeg. Hij loopt nu gewoon super en dat voor een heel leuke prijs.
De hele vermogensopbouw is nu gewoon veel mooier en constanter. Koppel is natuurlijk ook een stuk hoger.

Het "stotteren" of in ieder geval minder mooi stationair lopen is ook helemaal opgelost nu.
Ook vond ik met de 90pk dat de auto niet mooi reageerde tussen onbelast en dan weer belasten. Een beetje schokkerig. Ook dit is nu weg.
Chiptuning voor €500,- - €600,- had ik er niet voor over als 2e auto. Nu een mooi goedkoop alternatief en natuurlijk volkomen veilig met de 110pk mapping.
Ook meteen de stikker bluemotion er maar afgehaald :)

Meteen nog een paar vagcom aanpassingen laten doen ook, is dat ook meteen weer klaar.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Vandaag bij VAG Techniek geweest.
90pk software vervangen voor originele VW 110pk software.
Wat een verschil zeg. Hij loopt nu gewoon super en dat voor een heel leuke prijs.
De hele vermogensopbouw is nu gewoon veel mooier en constanter. Koppel is natuurlijk ook een stuk hoger.
Het "stotteren" of in ieder geval minder mooi stationair lopen is ook helemaal opgelost nu.
Chiptuning voor €500,- - €600,- had ik er niet voor over als 2e auto. Nu een mooi goedkoop alternatief en natuurlijk volkomen veilig met de 110pk mapping.
Ook meteen de stikker bluemotion er maar afgehaald :)

Meteen nog een paar vagcom aanpassingen laten doen ook, is dat ook meteen weer klaar.
Wat wordt hier voor gerekend?
 
90pk, 160nm naar 110pk, 175nm.

Ik merk het heel erg goed iig.
Tuurlijk zal bij echte tuning naar 140pk het nog veel beter merkbaar zijn maar ik ben al heel blij verrast in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Kosten zijn idd €150 voor Software Update , VAGTechniek had mij vertelt dat het net zo veilig is als je een 110pk had gekocht.

Nu Zat ik te denken wij hebben helemaal geen Polo 110pk 4 Cilinder in Nederland....

Polo 6C 1.0 TSI 110pk (3 cilinder verkopen ze in nederland ook in Duitsland maar )
De Polo 6c 1.2 TSI 110pk ( 4 Clinder ) verkopen ze alleen in Duitsland...

@Martijn6R Heeft de Polo 1.2 TSI 90pk 4 Clinder en nu met andere software (OEM ) 110pk. Rij je dan met de software van de 3 cilinder? of toch met Duitse Software?
Lijkt me sterk dat je een 4 cilinder kan laten lopen met 110pk 3 Cilinder software.

Update : heb wat heen en weer zitten mailen met VAGTechniek .

Je rijd met Duitse software ( Origineel )

Misschien dat jullie hier iets aan hebben , of al wisten :mrgreen:
 
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
Volgens mij zijn die 110pk versies er nu niet meer na het komen van de 1.0 , maar ze zijn er zeker geweest, zie link.
Kijk anders eens op kentekencheck of rdw naar Polo TSI met kenteken 2-TZS-50.
Dat is een origineel Nederlandse 1.2 TSI Polo met 110pk

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=77089&id2=77090&cache=no

Maar het belangrijkste is dat het origineel is, de auto loopt merkbaar veel pittiger maar ook fijner en niet te vergeten het kost relatief weinig :)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: kdPoloRline
Dat is waar je hebt gelijk!

Maar nu is die auto natuurlijk uit de 06/2014 , nu vraag ik me af of je kinderziektes weer terug krijgt met die " veroudere software" of zit dat m niet in de software? Want mijne is van 10/2015 .
 
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!