losse stekker MAF sensor ? 1.2tsi

Ik kwam er gisteravond per toeval achter dat ik een losse stekker had zitten in mijn motorruimte.

ik heb deze weer aangesloten maar merk weinig verschil de eerste 10km wat ik gereden heb.
weet iemand misschien wat deze sensor precies doet ?

ik ben wel benieuwd waarom deze los kan hangen, of dat deze misschien vergeten is met aankoppelen aangezien mijn ketting pas is vervangen.
 

Bijlagen

  • 20170821_140900.jpg
    20170821_140900.jpg
    397.2 KB · Weergaven: 71
  • 20170821_154535.jpg
    20170821_154535.jpg
    362.4 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
-  Sirt  Kowed 
The Manifold Absolute Pressure sensor provides pressure information to the engine control unit to calculate air density for determining the engine’s air mass flow rate. A faulty MAP sensor can upset the fuel mixture and ignition timing, causing a surge, rough idle, and a rich fuel condition which can lead to spark plug fouling and a loss of power and fuel economy.

Oftewel als die los is heb je als goed is wel foutcode en brandstofverbruik is hoger.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Deze meet de onderdruk van je rembekrachtiger om te bepalen als deze nog goed is voor het start- en stop-systeem. Is de druk te hoog dan wordt de motor weer gestart.

Of te wel, waarschijnlijk start- en stop-problemen
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Of te wel, waarschijnlijk start- en stop-problemen

hmm sinds aanschaf werkt mijn start stop systeem inderdaad niet, deze gaf eerst fout start stop systeem werkt niet . na het aansluiten van de kabel volgens mij enkel nog maar de melding: start stop niet mogelijk nu je het zegt ;)

wat ik raar vind is dat een vriend van mij de auto had uitgelezen met vagcan pro maar geen fouten kreeg
hij zei alleen dat hij de start stop module niet kon benaderen

ik heb zoiezo een probleem met de spanning \ dynamo achtig iets

zodra ik aan mijn stuur draai gaat de verlichting helemaal knipperen zoals ik al eerder gemeld had de auto gaat volgende week terug voor garantie.

ben wel benieuwd of dit allemaal met elkaar te maken heeft.
 
-  Sirt  Kowed 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!