Voorstellen Life at 50

Mijn leeftijd laat zich gemakkelijk raden, ik behoor waarschijnlijk tot de oudjes op dit forum. Wonend en werkend in het noorden.

Reden voor het aanmelden op dit leuke en informatieve forum is natuurlijk de aanschaf van een Polo. In mijn geval is het een GTI uit voorraad geworden. Na veel nieuwe auto's heb ik geen zin meer om maandenlang te moeten wachten op een bestelde auto. Is geworden: zwart, 18" Brescia, AID, Clark-bekleding, rode accenten, stoelverwarming en LED (voor mij belangrijke items), telefoon/voice-meuk (wil rijden, niet bellen), navigatie-meuk (ben nog niet dement, noch vertegenwoordiger, ik rij voor de fun), camera/parkeerpiepers (het is een autootje, geen Audi A8). Zaterdag gekocht, donderdag rijden, dat spreekt mij aan.

Waarom een GTI? Gewoon omdat het nu nog kan en enigszins betaalbaar is (hoewel je 5 jaar geleden nog een instap Golf GTI kreeg voor dat geld). Overheid is helaas erg enthousiast over haar BPM-vehikel. Heb nog getwijfeld over de Up! GTI, maar was inruiltechnisch niet verstandig (2018 Audi A4Stick Out Tongue), daarbij niet meer leverbaar als 3-deurs.Geen spijt van, afgelopen lang weekend eerste 1100 km gereden (40 liter tank is krap, je blijft maar tanken), dit weekend hopelijk het inrijden afronden. Vanaf maart kunnen snelheidslimieten nog wel een dingetje worden, gelukkig is Duitsland dichtbij.

Verder heb ik nog een 2001 Opel Agila (voor basaal en erg rustig rijden) en beschik ik indien gewenst over een 2019 Golf Variant met 1.0 TSI (de allemansvriend: beetje saai, maar wel comfortabel en zuinig).

Ben niet zo van maken van foto's, maar hierbij een paar plaatjes van het GTI'tje tussen soortgenootjes bij het afhalen.
IMG_20200109_162224.jpg

IMG_20200104_104856.jpg
Groeten, Hendrik
 
Seat, Mini, Dacia  2022 Seat Ibiza 1.5 Sport, 2021 MINI John Cooper Works, 2014 Dacia Logan MCV  1.5 TSI 150pk 
Dank jullie voor de reacties. @dov, de naam @Rosinfield is mij niet onbekend uit het Skoda-forum. Heb nog Yeti (2x) en Superb gereden.

In juli 2018 al een witte Polo GTI besteld, maar het wachten duurde zo lang (o.a. WLTP, OPF, potten witte verf of wat dan ook). Na 5 maanden nog geen definitieve bouwweek, vervolgens een Golf uit voorraad gekocht. Die specifieke Polo GTI is uiteindelijk na 8 maanden bij de dealer binnengekomen/verkocht.
 
Seat, Mini, Dacia  2022 Seat Ibiza 1.5 Sport, 2021 MINI John Cooper Works, 2014 Dacia Logan MCV  1.5 TSI 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: Frank Cross Polo
@Frank Cross Polo : zonder gekheid, blij dat ik 50 ben . Vorig jaar is een directe collega slechts 45 jaar geworden. Skoda Rapid spaceback in Corrida Red (y) Een herkenbare kleur.
@Rosinfield : als PlannedObsol, maar m'n laatste Skoda was in 2017, lees het forum zo nu en dan, maar vind de nieuwe generatie VAG SUVs nogal inwisselbaar vergeleken met de Yeti.

Vandaag de resterende 400 km afgelegd voor het inrijden: verbruik 1 op 13 (V-Power 98, krijgt de Agila ook, anders gaat die stuk), olietemperatuur 100 graden (vind ik hoog, maar zal wel goed zijn), navi update gedaan, beats gedreun wat lager gezet, uitlaat geeft zoals verwacht weinig geluid door OPF :cry: , maar de sound-actuator vind ik vooralsnog erg grappig.

Morgen de slingerwegen rond Osnabrück testen, moet kunnen met 7 graden en zomerbanden :smilingimp:
 
Seat, Mini, Dacia  2022 Seat Ibiza 1.5 Sport, 2021 MINI John Cooper Works, 2014 Dacia Logan MCV  1.5 TSI 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Olietemp 100 graden klopt wel. Yeti was een leuke auto, met een sublieme wegligging vond ik. En apart om te zien, maar dat is nu helaas verboden lijkt het ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!