LED dimlicht bij regen en sneeuw

Cruz

Bekend lid
883
315
72
Wat is jullie ervaring in zicht met helder witte LED H7 dimlichten tijdens regen of sneeuw? Ik lees dat halogeen H7 dimlichten bij regen en sneeuw net wat beter licht uitstralen vanwege de lagere kleurtemperatuur en beter zicht geven?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Op de snelweg blijft regen sowieso niet zitten op je koplampen vanwege de wind. Ik heb nergens last van met mijn led pitjes. Sneeuw hoef je je sws geen zorgen meer om te maken in ons nieuwe tropische klimaat..
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Bomo42
Nee ik bedoel het zicht tijdens het rijden, ik lees dat led lampen met 6000k koudwit, de regen en sneeuw reflectie geven wat hinderlijk wordt ervaren.
4500k schijnt dan beter te zijn..
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Nee ik bedoel het zicht tijdens het rijden, ik lees dat led lampen met 6000k koudwit, de regen en sneeuw reflectie geven wat hinderlijk wordt ervaren.
Oh op die manier, heb zelf echt nergens last van man (bij echt goede regenbui is je zicht sowieso een stuk minder lijkt me? :tongueout:) Mijn ruitenwissers kunnen het niet bijhouden soms. En overdag staan mijn dimlichten uit.
Sneeuw niet meer meegemaakt aantal jaar
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Oh op die manier, heb zelf echt nergens last van man (bij echt goede regenbui is je zicht sowieso een stuk minder lijkt me? :tongueout:) Mijn ruitenwissers kunnen het niet bijhouden soms. En overdag staan mijn dimlichten uit.
Sneeuw niet meer meegemaakt aantal jaar
Maar heb je dan ook 6000k led lampen?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ideale temperatuur is 4500k-5500k(warmwit/geel). Vooral met mist is 3000k (geel/goud) beste. Als je met 6000k-8000k door harde regen rijdt is het alsof je lampen uit staan.
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Ik merkte net nadat ze er bij mij inzaten ook dat het zicht in de regen iets minder is, maar na een maandje ben je daar wel aan gewend en weet je niet beter meer
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!