Lampjes branden esp, abs, bandenspanning en cruisecontrol werkt niet

Hallo,

vanaf gisteren avond branden 3 lampjes op het dashboard; ESP, ABS en de bandenspanning daarnaast kwam ik er achter dat de cruise controle niet meer werkt.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? in combinatie van al deze meldingen?

met vriendelijke groet,
Hardy
 

Bijlagen

  • aaaa.jpg
    aaaa.jpg
    288.8 KB · Weergaven: 64
Volkwagen  Polo 6R  1.2 bluemotion 
Ik heb zojuist al de zekering 1 voor 1 gecontroleerd onder het stuur. Maar alle zijn nog intact. Ook het knopje in de handschoenen kastje reageerd ook niet meer.

Wat mij wel opvalt, als ik net de auto heb gestart en dan even rem om de auto van de oprit af laat rollen stottert de rem net als de auto een noodstop maakt dan alles blokkeert. Het idee dat de ABS in werking springt
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 bluemotion 
Eventueel de ABS sensor? Als ABS ongewenst aanspringt zou ik daar eens even naar kijken. Maar die meet ook de snelheid, dus daarom dat de cruise control niet meer werkt. Da's mijn vermoeden alleszins
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ja, als ik wat rond Google dan komt de kapotte of vuilie ABS sensor het meeste uit bij mijn klachten. Is er een how to do voor het vervangen van een ABS sensor die het meeste lijkt op een Volkswagen polo 6r? Deze kan ik niet echt vinden Ik zou het zelf wel eens willen proberen of kan ik dit beter over laten aan een professionel?
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 bluemotion 
dat inderdaad, en ik zit zelf nog steeds aan een zekering te denken.
check de zekeringen bovenop je accu eens en vervang zekering nummer 1, 5 en 9 sowieso, ongeacht of ze nog intact zijn. ik verdenk toch zekering 9 (middelste rij, helemaal links, 5 ampere)

even uit laten lezen met vcds is ook een handige.

Oké bedoel je de 3 zekeringen links naast de accu?

En zekering 1,5,9 zijn denk de zekeringen onder het stuur of niet? Dan tellen vanaf links boven of niet? Bij Mij zit er een 7.5 ampère in op nummer 9.
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 bluemotion 
ja de zekeringen bovenop de accu en ook meteen ernaast. zekering 9 kan ook 7.5 ampere zijn inderdaad.

Oké, dus zekering naast de accu zijn er 3.

En zekering 1,5,9 zijn dus onder het stuurwiel bij de pendalen. Zie foto.

Want zo veel verstand heb ik er helaas ook niet van hahah
 

Bijlagen

  • IMG_0138.JPG
    IMG_0138.JPG
    1.3 MB · Weergaven: 48
Volkwagen  Polo 6R  1.2 bluemotion 
Dag mannen, ik heb het zelfde probleem, lampjes gaan uit en resetten als ik de motor uitzet. Ik moet wel zeggen dat ik net nieuwe remschijven en blokken heb laten plaatsen.
 
Vw polo bleumotion 1.2 tdi  Volkswagen  1.2tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!