Lampen verstellen Polo AW

Goedenavond,

Ik ben benieuwd of ik de koplampen (LED) kan verstellen van mijn Polo AW.
Iemand hier al achter gekomen? In het boekje wordt aangegeven in het infotainment systeem of naast het stuur maar op beide plekken niets te vinden...

Bedankt alvast!
 
Volkswagen  Polo 6R Bleumotion  1.2 TDI - 97pk 
Nee, de LED koplampen zijn zelfstellend dmv een sensor op de achteras. Deze voelt hoe vol de auto beladen is (door de hoek van de auto te meten), en daarop passen de koplampen automatisch hun afstelling op de juiste hoogte af.
 
Volkswagen  Polo AW Full R-Line  1.0 TSI 135PK DSG 
Nee, de LED koplampen zijn zelfstellend dmv een sensor op de achteras. Deze voelt hoe vol de auto beladen is (door de hoek van de auto te meten), en daarop passen de koplampen automatisch hun afstelling op de juiste hoogte af.

Aha, dat is jammer. Had de lampen graag ietsjes omhoog gezet..
 
Volkswagen  Polo 6R Bleumotion  1.2 TDI - 97pk 
Jazeker kan dat, want ik heb het gedaan. Ze stonden bij mij veel te laag. Het zijn inbus”moeren” achter de koplampen. Als ik het me goed herinner moet je de binnensten hebben. Wat dat betreft niet veel anders dan halogeen koplampen. Misschien zijn de buitensten voor de horizontale verstelling, maar dat weet ik niet zeker. Eenmaal afgesteld corrigeert de sensor inderdaad voor mate van belading.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
  • Leuk
Waarderingen: VM407 en WilliamK
Mijne staan na verlagen ook veelste laag, kun je zelf onder de kap zo opdraaien en verder regelt idd de sensor dit zelf. het draaien onder de kap is puur de basis afstelling
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: WilliamK
Hmm, klinkt alsof ik maar ff langs m'n APK keurmeester moet gaan, hij heeft zo'n apparaat om de koplampen af te stellen tot de maximaal hoge afstelling zodat je andere weggebruikers niet verblind.

Ik lust namelijk ook wel wat meer zicht
 
Volkswagen  Polo AW Full R-Line  1.0 TSI 135PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: WilliamK
Jazeker kan dat, want ik heb het gedaan. Ze stonden bij mij veel te laag. Het zijn inbus”moeren” achter de koplampen. Als ik het me goed herinner moet je de binnensten hebben. Wat dat betreft niet veel anders dan halogeen koplampen. Misschien zijn de buitensten voor de horizontale verstelling, maar dat weet ik niet zeker. Eenmaal afgesteld corrigeert de sensor inderdaad voor mate van belading.

Mooi! Zo te zien zijn het deze dus:LED.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R Bleumotion  1.2 TDI - 97pk 
Ja volgens mij zijn dat ze, en ik denk dat je de “inbusbout” rechtsonder moet hebben op deze foto. Als je gaat draaien, onthou dan de oorspronkelijke stand ;). Lijkt ook met een kruiskop te kunnen overigens.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
klopt inderdaad! veel beter nu he?
Geldt dit ook voor de halogene lampen voor de AW dat je dit handmatig kan aanpassen? Ik heb nieuwe halogeen koplampen maar heb al paar seinende tegenliggers op stand 0, dit had ik voorheen niet met mijn oude halogene lampen in stand 0. Als ik hem stand 2 zet dan richt het licht wel meer beter op de grond en minder op de verkeersborden.

Ik heb het idee dat stand 2 van deze nieuwe lampen eigenlijk stand 0 is.

Of zal ik dit maar door de dealer doen?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Geldt dit ook voor de halogene lampen voor de AW dat je dit handmatig kan aanpassen? Ik heb nieuwe halogeen koplampen maar heb al paar seinende tegenliggers op stand 0, dit had ik voorheen niet met mijn oude halogene lampen in stand 0. Als ik hem stand 2 zet dan richt het licht wel meer beter op de grond en minder op de verkeersborden.

Ik heb het idee dat stand 2 van deze nieuwe lampen eigenlijk stand 0 is.

Of zal ik dit maar door de dealer doen?
Ja! Zelfde manier als bij LED.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Thanks ga ik dit proberen.
Hoe weet ik wat de juiste afstelling is? Totdat tegenliggers niet meer seinen haha?
Bij de garage hebben ze z’n apparaat, en anders op gevoel? Ik zette de auto 3 meter voor de garage deur, lampen aan en zorgde dat de die net iets lager scheen dan als de motorkap.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Bij de garage hebben ze z’n apparaat, en anders op gevoel? Ik zette de auto 3 meter voor de garage deur, lampen aan en zorgde dat de die net iets lager scheen dan als de motorkap.
Aha en dan met een kruiskop schroevendraaier beide schroeven 1 voor grootlicht en de ander voor dimlicht afstellen.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Geldt dit ook voor de halogene lampen voor de AW dat je dit handmatig kan aanpassen? Ik heb nieuwe halogeen koplampen maar heb al paar seinende tegenliggers op stand 0, dit had ik voorheen niet met mijn oude halogene lampen in stand 0. Als ik hem stand 2 zet dan richt het licht wel meer beter op de grond en minder op de verkeersborden.

Ik heb het idee dat stand 2 van deze nieuwe lampen eigenlijk stand 0 is.

Of zal ik dit maar door de dealer doen?
Als je met het verwisselen naar andere lampen opeens mensen hebt die gaan seinen heb je denk ik last van strooilicht, of je moet echt de lamp met wat geduw versteld hebben..

strooilicht krijg je er niet uit gedraaid, je kan beter even naar de dealer gaan. Is ook APK afkeur etc..
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115PK 
Als je met het verwisselen naar andere lampen opeens mensen hebt die gaan seinen heb je denk ik last van strooilicht, of je moet echt de lamp met wat geduw versteld hebben..

strooilicht krijg je er niet uit gedraaid, je kan beter even naar de dealer gaan. Is ook APK afkeur etc..
Nee ik heb twee hele nieuwe koplamp units.
Deze zijn kennelijk niet afgesteld voor mijn auto. Als ik de verstelschakelaar op 2 /3 zet dan richten ze mooi naar beneden. Nu valt het mij op dat alle verkeersborden superfel zijn en heb wat seinende tegenliggers ontmoet. Ook het wegdek is niet echt goed verlicht.

Ik heb gezien op internet hoe je het zelf kan verstellen maar ga toch wel even naar de dealer zij kunnen het idd precies afstellen.

Zullen ze hier kosten voor vragen de VW dealer? Heb fabrieksgarantie alleen de nieuwe koplampen zijn niet bij hun gekocht lampen zijn fabrieksjaar 2019.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Nee ik heb twee hele nieuwe koplamp units.
Deze zijn kennelijk niet afgesteld voor mijn auto. Als ik de verstelschakelaar op 2 /3 zet dan richten ze mooi naar beneden. Nu valt het mij op dat alle verkeersborden superfel zijn en heb wat seinende tegenliggers ontmoet. Ook het wegdek is niet echt goed verlicht.

Ik heb gezien op internet hoe je het zelf kan verstellen maar ga toch wel even naar de dealer zij kunnen het idd precies afstellen.

Zullen ze hier kosten voor vragen de VW dealer? Heb fabrieksgarantie alleen de nieuwe koplampen zijn niet bij hun gekocht lampen zijn fabrieksjaar 2019.
Ja daar gaan ze wat voor rekenen. Maar zal vast geen hoofdprijs zijn.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!